Canals

Llegenda viva

Amb l’arribada de la nova Honda XL 750 Transalp, el turisme d’aventura torna a tenir la seva icona

El retorn de la cèlebre deno­mi­nació Transalp és una de les grans nove­tats de Honda –i, de retruc, del mer­cat de la moto– del 2023. L’evo­ca­dor nom Transalp torna aquesta pri­ma­vera reen­car­nat en la XL 750 Transalp, una moto Adven­ture de mida mit­jana i total­ment nova. L’espe­rit Transalp es con­creta en una moto dis­se­nyada per tro­bar-se a gust en qual­se­vol cir­cumstància, sigui un des­plaçament urbà en hora punta, sigui un llarg viatge, ara cir­cu­lant sobre una pista, ara coro­nant un coll de mun­ta­nya. “Per anar per la ciu­tat o pel món, la Transalp està pre­pa­rada”, emfa­sit­zen els tècnics de Honda.

El cor de la nova Transalp és un motor bicilíndric en paral·lel, de 755 cc, total­ment nou. La versió Full Power té una potència de 95,5 CV, i també n’hi ha una d’adap­tada per al car­net A2, limi­tada a 47 CV. L’ajus­ta­ment refi­nat de l’acce­le­ra­dor electrònic ori­enta el caràcter de la moto cap al turisme i el con­fort. L’acce­le­ra­dor electrònic també per­met esco­llir entre 5 modes de con­ducció, 4 de pre­es­ta­blerts i un cinquè (User) per tal que el con­duc­tor deter­mini la seva com­bi­nació pre­fe­rida de potència, fre motor, ABS i con­trol de tracció Honda Selec­ta­ble Tor­que Con­trol, amb Anti Whe­e­lie inte­grat.

El dis­seny de la Transalp trans­met aquesta imatge incon­fu­si­ble de turisme d’aven­tura. L’aspecte gene­ral és ele­gant, sen­zill i net. El care­nat i el para­brisa pro­te­gei­xen con­tra el vent sense fer gaire emba­lum. El resul­tat és una moto amb una gran mani­o­bra­bi­li­tat, lleu­gera, àgil i que ins­pira con­fiança. I amb l’última tec­no­lo­gia, com la pan­ta­lla TFT de 5” a color i els llums de led. La nova Transalp està dis­po­ni­ble en tres opci­ons de color, inclo­ent-hi la tri­co­lor Blanc Ross, que fa una picada d’ullet a la XL 600V Transalp ori­gi­nal del 1987.

HONDA XL 750 TRANSALP

BASTIDOR:

D’acer, tipus diamant, basculant Pro-Link

MOTOR:

Bicilíndric en paral·lel de 755 cc, gasolina

TRANSMISSIÓ:

Canvi convencional de 6 marxes

PREU:

A partir de 10.500 euros

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia