Canals

Elegant, esportiu i una aposta de futur

Suzuki fa un important salt endavant en imatge de marca i s'estrena en el segment dels turismes de més de 4,5 metres de llargada. Amb un atractiu indiscutible, el Kizashi arriba propulsat per un motor 2.4 de gasolina

Tot fa pen­sar que Suzuki con­fia que la imatge del Kizashi serà per si mateixa la millor publi­ci­tat per començar a fer conèixer aquest model amb què la marca japo­nesa s'acaba d'estre­nar a Europa en el seg­ment dels sedans i ber­li­nes de més de 4,5 metres de llar­gada. I és que el Kizashi pos­se­eix un atrac­tiu innat. Qui li demani elegància, n'hi tro­barà. I qui, a més, la vul­gui con­jun­tar amb un toc deci­di­da­ment espor­tiu, no que­darà dece­but.

El Kizashi sim­bo­litza un pas cap al futur de Suzuki. De moment només està dis­po­ni­ble amb el motor 2.4 de gaso­lina, la qual cosa el situa en desi­gual­tat res­pecte dels models amb què ha de com­pe­tir, perquè ja se sap que ara i aquí manen els pro­pul­sors dièsel (que en aquest cas podrien pro­ce­dir de Volkswa­gen, que té par­ti­ci­pació en la marca japo­nesa). Això sí, qui vul­gui pos­seir més tec­no­lo­gia sem­pre pot optar per la versió amb tracció total i canvi automàtic (31.495 euros). Cons­truït a par­tir d'una pla­ta­forma abso­lu­ta­ment nova, el Kizashi pre­senta un habi­ta­cle tan ampli com sobri pel que fa a detalls, però que reflec­teix els avenços en qua­li­tat que Suzuki gene­ra­litza en les seves cre­a­ci­ons més recents.

En aquest sen­tit també cal des­ta­car la baixíssima –pràcti­ca­ment nul·la– remor del motor al ralentí. Un pro­pul­sor que també té com a vir­tut girar entre 1.500 i 1.700 rpm en sisena marxa i cir­cu­lar entre els 80 i 90 km/h sense el més mínim senyal de feblesa. Això, que con­tri­bu­eix a estal­viar visi­tes a les ben­zi­ne­res, s'adiu amb el seu tarannà, en gene­ral més lineal i pro­gres­siu en l'entrega de potència que no pas impetuós. Ara bé, si se li demana geni i es fa pujar l'agu­lla del compta-revo­lu­ci­ons més enllà de les 5.000 rpm, també res­pon amb ener­gia. Des de la seva con­for­ta­ble posició al volant, el con­duc­tor apre­cia la sua­vi­tat i pre­cisió de la palanca del canvi i no triga a acos­tu­mar-se al tacte de la direcció, que, igual que les sus­pen­si­ons, no aca­ben de tenir la duresa que se li suposa a un cotxe amb deno­mi­nació Sport. Però això és qüestió de gus­tos i el que de debò importa és la noblesa sobre l'asfalt, i en aquest sen­tit no cal patir.

MOTOR:
2.393 cc. 4 cilindres/16 vàlvules.
POTÈNCIA:
178 CV a 6.500 rpm.
PARELL:
230 Nm a 4.000 rpm.
CANVI:
Manual, sis marxes.
SUSPENSIONS:
McPherson/Eix multibraç.
FRENS:
Discos ventilats/Discos sòlids.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,650/1,820/1,470 m.
PES:
1.420 kg.
DE 0 A 100 KM/H:
7,8 segons.
VELOCITAT MÀXIMA:
215 km/h.
CONSUM MITJÀ:
7,9 l/100 km (gasolina 95).
EMISSIONS DE CO2:
183 g/km.
PREU:
28.495 euros.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.