Canals

Hi ha qui vol més espai?

El nou SsangYong Rodius arriba orientat més cap al lleure, amb estètica millorada, motor més eficient i cinc anys de garantia. I qui busqui amplitud dins l'habitacle de set places quedarà molt ben servit

Vuit anys després de l'arribada del primer Rodius, SsangYong ha posat al mercat la segona generació d'aquest model que, sense renunciar a la seva condició de monovolum de grans dimensions, rep una nova orientació d'estil SUV, enfocada més cap a l'esplai en la versió dotada de tracció total i reductora per moure's bé en terrenys difícils o tenir més força per remolcar grans càrregues. Les diferències externes entre el nou Rodius i el seu antecessor són ben visibles. Sobretot a la part lateral posterior, ara estèticament molt més encertada.

A l'interior, set places repartides en tres files de seients. Els dos de la segona fila són individuals i es poden plegar, girar i desplaçar longitudinalment, i els tres del darrere formen una banqueta extraïble. I el maleter és dels que fan l'efecte que hi cap tot. Desplaçant al màxim d'endavant la banqueta –17 centímetres– però mantenint les set places, el volum útil és de 875 litres, que pugen a 2.771 en configuració de quatre seients i arriben als 3.146 quan cal esprémer al màxim les possibilitats de càrrega. El quadre de rellotges queda ben centrat al davantal, però per facilitar les coses al conductor hi ha una segona pantalla rere el volant amb velocímetre digital, entre molts altres indicadors.

La gamma del nou SsangYong Rodius s'estructura en un sol motor, canvi manual o automàtic, tracció davantera o total i tres nivells d'equipament, tots amb control de tracció i estabilitat, de velocitat en baixada i antibolcada, com a elements de sèrie. Si el preu –amb descompte promocional de 3.000 euros– i els cinc anys de garantia ja són un reclam per aquest vehicle, SsangYong descomptarà 2.000 euros més als que canviïn un Rodius anterior per aquest, que també es pot matricular com a vehicle mixt adaptable i encara surt més bé de preu.

MOTOR: 1.998 cc. Injecció directa i turbo. POTÈNCIA: 155 CV a 4.000 rpm. PARELL: 360 Nm a 1.500 rpm. CANVI: Manual o automàtic. TRACCIÓ: Davantera o total. SUSPENSIONS: Doble braç / Multibraç. FRENS: Discos ventilats a les quatre rodes. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 5,150 / 1,915 / 1,815 m. PES*: 1.968 kg. CONSUM MITJÀ*: 7,5 l/100 km (gasoil). EMISSIONS DE CO2*: 199 g/km. PREU (Turisme): De 25.280 euros (200 Xdi) a 35.900 euros (Limited AWD), descompte promocional inclòs. WEB: www.ssangyong.es. (*) Versió amb tracció davantera i canvi manual.

Motor de menys cilindrada però amb més parell

SsangYong ha substituït el motor 2.7 turbodièsel de l'anterior Rodius pel 2.0 amb injecció directa common rail, també present en el Rexton W i Actyon Sports. Tot i la menor cilindrada d'aquest propulsor e-XDi200 i la pèrdua d'una desena de cavalls, els beneficis del nou motor es noten en l'increment de parell (20 Nm), el menor consum de combustible (entorn d'un litre cada 100 km), menys emissions de CO2 i més suavitat de funcionament. De fet, SsangYong segueix la tendència de reduir cilindrades i consum a canvi d'obtenir una resposta adequada per moure amb prou agilitat el considerable pes d'aquest vehicle. La marca coreana també ha dotat el nou Rodius d'una nova caixa de canvis manual de sis marxes, una més que abans, amb menys vibracions. El que no ha variat és la transmissió automàtica seqüencial E-Tronic de cinc marxes, fabricada per Mercedes-Benz.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.