Canals

Per què s'estudien els postgraus?

Per­me­ten con­ti­nuar la for­mació i espe­ci­a­lit­zar-se per a la pràctica pro­fes­si­o­nal

Els post­graus per­me­ten con­ti­nuar la for­mació i espe­ci­a­lit­zar-se per a la pràctica pro­fes­si­o­nal.

Els títols de post­grau ofi­cial es divi­dei­xen en estu­dis de 2n cicle i estu­dis de 3r cicle. Al 2n cicle es cur­sen màsters uni­ver­si­ta­ris d'un o dos anys de durada (entre 60 a 120 crèdits euro­peus) i al 3r cicle el doc­to­rat.

Hi ha dos tipus de màsters uni­ver­si­ta­ris:

Pro­fes­si­o­nals, ori­en­tats a la capa­ci­tació per a la pràctica pro­fes­si­o­nal. En aquest tipus de màsters sol ser habi­tual la inclusió de pràcti­ques pro­fes­si­o­nals a empre­ses. Dins d'aquests màsters s'enqua­dren els màsters que capa­ci­ten per a pro­fes­si­ons regu­la­des.

D'inves­ti­gació, ori­en­tats a la capa­ci­tació en l'acti­vi­tat d'inves­ti­gació.

Els màsters uni­ver­si­ta­ris per­me­ten con­ti­nuar la for­mació i espe­ci­a­lit­zar-se en allò que les empre­ses dema­nen avui en dia, amb un títol ofi­cial que és vàlid a qual­se­vol país euro­peu.

La demanda del mer­cat labo­ral i una millora sala­rial és el que impulsa al 60 % dels estu­di­ants a l'hora de rea­lit­zar un màster o post­grau. Això és el que ha conclòs l'estudi rea­lit­zat per Uni­ver­sia i el por­tal Tra­bajo.com, que han reco­llit les opi­ni­ons de 5 135 enques­tats de tot el ter­ri­tori ibe­ro­a­me­ricà (Argen­tina, Bra­sil, Colòmbia, Espa­nya, Mèxic, Perú, Por­tu­gal, Puerto Rico, Uru­guai i Xile).

No obs­tant això, no és només la retri­bució i les exigències del mer­cat de tre­ball les que mar­quen el camí. L'estu­di­ant també aposta tant pel reco­nei­xe­ment per­so­nal, com per la con­tri­bució que rea­lit­zarà a la soci­e­tat. És interes­sant veure com al cap i a la fi, és impor­tant mesu­rar i situar-nos al pre­sent que ens rodeja, tot diri­gint la vista cap al futur i amb el propòsit de créixer i apor­tar als altres.

A part d'aques­tes dades, que són les més relle­vants, també asse­nya­len com un gran nom­bre d'enques­tats bus­quen la infor­mació sobre els dife­rents post­graus que s'ofe­rei­xen a les pàgines web de les dife­rents uni­ver­si­tats. De la mateixa manera, els enques­tats mani­fes­ten que vul­guin con­ti­nuar amb els seus estu­dis en uni­ver­si­tats dife­rents de la uni­ver­si­tat d'ori­gen o pri­mera uni­ver­si­tat.

És clar que si l'elecció del màster o post­grau és la cor­recta, l'estu­di­ant desen­vo­lu­parà més com­petències tant en l'àmbit tècnic com per­so­nal. Des de l'inici del Pla Bolo­nya, la regu­lació dels nous ano­me­nats graus van ini­ciar la trans­for­mació dels màsters i post­graus i, actu­al­ment, són gai­rebé neces­sa­ris per a com­ple­men­tar els estu­dis de grau i espe­ci­a­lit­zar-se en un àmbit con­cret.

Els ocu­pa­dors també opi­nen al res­pecte, i és que mal­grat que encara no s'hagin publi­cat dades específiques sobre els estu­dis recents de màster, l'Agència per a la Qua­li­tat del Sis­tema Uni­ver­si­tari de Cata­lu­nya (AQU) con­tem­pla que els empre­sa­ris bus­quen en els seus can­di­dats que hagin tin­gut experiència inter­na­ci­o­nal, llargs períodes de pràcti­ques i que la uni­ver­si­tat on els rea­lit­zin sigui de pres­tigi.

La EAE Busi­ness School ha pre­sen­tat fa tan sols unes set­ma­nes l'estudi “L'ocu­pa­bi­li­tat de la població qua­li­fi­cada 2014”, i la rea­li­tat és que els estu­di­ants de post­grau pos­se­ei­xen un 58 % més de pos­si­bi­li­tats de tro­bar feina que aquells qui només tenen un gra­duat uni­ver­si­tari. En el con­junt de la població activa, aquest sec­tor esta­ria un 200 % per davant.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia