Jordi Bordes Castells

Jordi Bordes Castells

Crítica
teatre

Iconografia tribal expressionista i absorbent

Quina relació pot haver entre Macbeth de Shakespeare la societat sarda? Alessandro Serra (la bona impressió que ha causat en el primer cap de setmana del Temporada Alta fa presagiar que repetirà en...

L’APUNT

Sardenya agermana

La primera Fira Mediterrània de Jordi Fosas, que va acabar ahir, va convidar grups de cultura popular de Sardenya; entre d’altres els que reprodueixen la dansa del Carnaval per Sant antoni. Foc i uns...

Crítica
teatre

La vella sentència, dependència

La Royal Shakespeare Company transmet la saviesa i ironia de Shakespeare a cops d’alenades. Tal com sona. El bon i intel·ligent duc fa un gest, entre desagradable i de superioritat, obrint la boca repetidament,...

Crònica
fira mediterrània

L’arrel surt de mare

Trobar nous codis perquè s’expressi millor la festa. Sol Picó ha posat una trentena de músics de bandes populars valencianes a moure’s per l’escenari. Ara, a més de tocar-lo, també el viuen...

L’APUNT

Festivals que no dimiteixen

Avui comença la Fira Mediterrània a Manresa i demà hi ha el tret de sortida de pes (ja hi ha hagut funcions aquests dies previs) del Temporada Alta amb la visita de la Royal Shakespeare Company. La...

Crítica
teatre

Descrostar l’art en l’abisme

Cum laude. Baró d’Evel s’ha graduat en maduresa artística. Ha sabut dimensionar la seva inquietud amb totes les múltiples artístiques sense perdre el seu món, tant tendre com còmic, com tràgic....

L’APUNT

Per l’orgull d’un teatre propi

En aquesta penúltima temporada de Xavier Albertí al TNC es torna a reivindicar el patrimoni teatral català. En una tradició intermitent, de pares artístics que eren engolits pels seus fills (quan...

Crònica
Terrassa Noves Tendències (TNT)

Missatge del cervell a l’estómac

Els alumnes d’EGB ja sabien que tot missatge implicava l’existència d’un emissor i d’un receptor. La coincidència entre el temps i l’espai feia que la comunicació fos efectiva. Com Peter Brook...

Crítica
teatre

Festa cruel

Les dues actrius de The followers juguen a la contradicció entre la llibertat de poder utilitzar determinades aplicacions o xarxes socials i l’esclavatge d’acabar sotmetent-se a la seva perversitat....