Jordi Bordes Castells

Jordi Bordes Castells

L’APUNT

Una carpeta que no s’ha de tancar

El TNC assumeix el deute amb la dramatúrgia femenina. Ho fa documentant i publicant textos de dones valentes de principis del XX i, puntualment, plantejant algunes semiescenificacions. Era un greuge que...

Crítica
teatre

Un nou cop de porta

Què passaria si els personatges de Per un sí, per un no (que van donar a conèixer a Catalunya al 1987Josep Maria Flotats i Juanjo Puigcorbé) els interpretessin dues dones? Al 2014, ja es va veure una...

Crítica
teatre

Misèria ‘teatrera’

La ruta 40 es va presentar com una companyia que posava a escena textos que els havien atrapat. Ho van fer amb Cúbit, de Josep Mara Miró i amb El llarg dinar de Nadal, al Maldà. Ara, porten poc més...

Crítica
teatre

Misèria ‘teatrera’

La ruta 40 es va presentar com una companyia que posava a escena textos que els havien atrapat. Ho van fer amb Cúbit, de Josep Mara Miró i amb El llarg dinar de Nadal, al Maldà. Ara, porten poc més...

Crònica

“No volem rates”

Una veïna del barri de La Ribera i entusiasta actriu del col·lectiu Antic Teatre recorda que m bans que convertissin la cova abandonada en un teatre autogestionat la colla de Semolina Tomic, la finca...

Crítica
teatre

Posar aigua al vinagre

Clara Segura i Bruno Oro tenen talent a cabassos. Ara, al Romea, disfruten i encomanen aquell riure de situacions patètiques i surrealistes que molts identifiquen amb ell mateix o amb el veí. Es palpa...

L’APUNT

Un violí redueix el fracàs escolar

Que les polítiques de Cultura i Educació han d’anar de bracet és un dels ‘hits‘ clàssics del sector cultural. Ara, l’Ajuntament de Barcelona ho demostra amb programes que van introduint les...

L’APUNT

El secret d’envejar altres disciplines

Jaume Plensa deia divendres que envejava els compositors perquè són capaços de construir universos invisibles, sense forma ni volum. L’artista plàstic col·labora en l’òpera contemporània ‘Diàlegs...

Crítica
teatre

Diabòlicament distorsionat

Mentre Neus Pàmies parla de com la mola del moli trinxa tot allò que es posa sota la seva pedra, es veu rodar, igualment, inalterable, una cinta de casette, d’una bobina a una altra. Caterina Albert...