Cinema

Un palmarès de por

‘Amandine’, com a millor curt; ‘El increíble finde menguante’, millor llarg, i ‘Lost in Movieland’, a l’Acocoexprés, encapçalen els premis de l’Acocollona’t 2019

La novena edició del festival Acocollona’t s’ha vist esquitxada, no només per la sang a la pantalla, sinó també per tots els esdeveniments convulsos arran de la sentència del Suprem al procés; malgrat això, aquest cap de setmana es va lliurar el palmarès.

A la secció oficial, el primer premi se’l va endur Amandine, de Juan Carlos Mostaza, valorat pel jurat “per haver portat el concepte del pycho killer a un terreny innovador [...] i filmat amb molta habilitat i estil, amb uns actors especialment inspirats”. El segon premi d’aquesta edició va anar a parar a l’obra titulada Atomic Ed, de Nicolas Hugon, de la qual el jurat destaca “la capacitat de portar la nostàlgia dels 80 a un terreny europeu i amb personalitat pròpia, tocant molts gèneres i sortint airós amb un gran acabat tècnic i narratiu”.

Un altre guardó a tenir en compte és el sempre estimat premi del públic, que en aquesta ocasió va recaure a Cántame Mamá, de Toni O. Prats. Pel que fa al millor llargmetratage 2019, l’escollit va ser El increíble finde menguante, de Jon Mikel Caballero, perquè “és un film narrat d’una manera magistral en espai i temps; és una aventura contra el temps a través d’una esplèndida Iria del Río”.

La menció a part se la va endur el realitzador gironí Joan Roura i els components de Kinema Grup, mereixedors del premi honorífic Acocollona’t per “la seva tasca pionera en el sector de l’audiovisual gironí, ja sigui des de l’àmbit fundacional de TV Girona o des de la més pura ficció de gènere fantàstic, amb curtmetratges com ara Dr Fate o Thrillerosi”. A més, el festival ha volgut destacar que s’ha atorgat aquest premi a Roura, “a algú que des de jove, des de la complicació de fer cinema de gènere anys enrere, ho va fer i ho va fer des de Girona”.

Pel que fa a l’Acocoexprés, el concurs de fer un curt de terror o fantàstic en menys de 24 hores, el primer premi (500 euros) va ser per a Lost in Movieland, de Paul Jones, “per l’habilitat d’elaborar amb molt pocs recursos però amb enginy un relat divertit, espontani i eficaç al voltant dels elements imposats per l’organització”. El segon premi (300 euros) va recaure en Mortal Mosca Festal, de Lluís Robirola, “per haver facturat una relectura de la mitologia gironina en clau de sèrie B entranyable, divertida i molt autoparòdica”. I el tercer, per a Terrarisme, de Pep Caballé, “per la contrastada capacitat tècnica i visual de formar un relat de ciència-ficció amb un desenllaç demolidor”.

La direcció, en un comunicat, ha demanat disculpes per les molèsties “pròpies o alienes” ocasionades arran dels esdeveniments d’aquests dies, les quals: “Han fet que hàgim tingut un festival una mica sui generis.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

la crònica

Tyets: gran victòria i nou disc per al 2025

GIRONA
saló

Comic Barcelona tanca portes amb més de 110.000 visitants

barcelona
Necrològica

Mor l’actor Bernard Hill, el capità del ‘Titanic’ i el rei Théoden de Rohan

barcelona
Xavier Aliaga
Novel·lista

“Necessito passar-ho bé quan escric, provar coses”

Barcelona
LA CRÒNICA

Rebobinar és de nostàlgics

SANT GREGORI
Música

Madonna fa ballar un milió i mig de persones a Copacabana

rio de janeiro
arts escèniques i música

El Límbic atrau 21.000 persones a Santa Coloma de Gramenet

barcelona
Ramon Coll
Arqueòleg. Autor d’ ‘El santuari ibèric de la cova de les Encantades del Montcabrer’

“La cova de les Encantades és l’únic santuari dels laietans”

PREMIÀ DE MAR
MÚSICA

Documenten les intèrprets no vocalistes de les formacions de ball dels anys 30

GIRONA