Cinema

Crítica

cinema

La solitud de Sara

El film és més a prop de l’actitud moral dels Dardenne que de Ken Loach

Greta Fernández, Conxa de Plata al festival de Sant Sebastià, aporta una intensa credibilitat a un personatge que Belén Funes (nascuda a Ripollet el 1984 i formada a l’ESCAC) va concebre per al curt Sara a la fuga (on és encarnat per Dunia Mourad, que, sense haver actuat mai abans davant d’una càmera, resulta creïble d’una altra manera) i que reprèn a La hija de un ladrón, el seu primer llargmetratge. Al curt, del 2015, Sara és una adolescent que, sempre neguitosa i amb el desig d’escapar-se d’un centre d’acollida de menors, intenta veure inútilment el seu pare, un lladre, a la presó: l’home s’hi nega a l’últim moment. Aquest home es fa visible a La hija de un ladrón amb la presència d’Eduard Fernández (pare de Greta) i ara Sara potser preferiria no veure’l i allunyar-se’n, tot i que a la vegada no pot perquè, com diu ella mateixa, el du “a la cara”.

El lladre i la filla mantenen una relació impossible, que s’agreuja en el moment que Greta, en disputa amb el pare, vol que li sigui concedida la custòdia del seu germà, confinat en una residència de menors, com hi va estar ella, que ara vol ser una persona normal i treballa fort per aconseguir-ho. Té, a més, un fill de mesos, fruit d’una relació amb un noi que no vol continuar-la sense deixar d’assumir la responsabilitat paterna. Això perquè Funes té la noblesa de no carregar les tintes. Més a prop de l’actitud moral dels germans Dardenne (seguint també, com ho han fet tants cops aquests cineastes belgues, la protagonista amb la càmera enganxada a la seva esquena: potser l’aspecte més discutible del film en la mesura que s’ha convertit en un clixé) que de la truculència dramàtica de Ken Loach en fer un cinema amb sensibilitat pels més desfavorits, Funes evita que Sara caigui en la marginalitat a la qual semblava destinada. Fins i tot li concedeix un treball d’ajudant de cuina, en el qual se sent a gust i ben tractada, que li permet de sortir de la precarietat de les feines de neteja. Tanmateix, hi ha un malestar en Sara, de la qual Funes ens fa sentir que ara voldria fugir de la solitud, sensiblement expressada per Greta Fernández, mentre la segueix en els seus trànsits per interiors i exteriors de la perifèria barcelonina.

La hija de un ladrón
Direcció: Belén Funes. Intèrprets: Greta Fernández, Eduard Fernández, Àlex Monner, Frank Feys
Catalunya, 2019


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

cultura

Collboni esquiva reunir-se amb els impulsors de la campanya Salvem el Museu del Disseny

barcelona
Cinema

El BCN Film Fest obre portes i espera Meg Ryan

barcelona
Mònica Soler Ranzani
Novel·lista

“Faig ficció, però em preocupa molt la versemblança”

Barcelona

Model i artista amb final feliç

Barcelona
ARTS EN VIU

Ròmbic produeix un ‘site specific’ amb 10 titellaires pel seu desè aniversari

BARCELONA
sant feliu de guíxols

Dani Fernández, La Oreja de Van Gogh i Nil Moliner, al 2n Idilic Festival

sant feliu de guíxols
mostra

Nova exposició permanent a la Fundació Josep Pla de Palafrugell

Palafrugell
Crítica

Lloança al gran misteri

Besalú

El Festival de Música de Besalú s’avança a la primavera

Besalú