cultura

Deltebre formarà artistes amb el coreògraf ebrenc Roberto Olivan

L'Ajuntament cedeix una nau per impulsar un espai de creació artística

El director del Deltebre Dansa col·laborarà amb artistes internacionals

Del­te­bre serà bres­sol de la dansa i les arts escèniques de manera esta­ble. L'Ajun­ta­ment ha tan­cat un acord amb el coreògraf ebrenc de renom inter­na­ci­o­nal Roberto Oli­van per impul­sar un espai de cre­ació artística. El con­sis­tori cedirà una antiga nau del muni­cipi, que Oli­van remo­de­larà.

El futur cen­tre de cre­ació serà la seu de la com­pa­nyia Roberto Oli­van Per­for­ming Arts (ROPA), diri­gida pel mateix Oli­van, qui durant els pròxims mesos començarà una ambi­ci­osa cre­ació, jun­ta­ment amb artis­tes inter­na­ci­o­nals, que es ges­tarà a Del­te­bre.

En els dies vinents començaran els tre­balls per ade­quar el local, tenint en compte que ara per ara no està en con­di­ci­ons de ser ocu­pat. La com­pa­nyia es farà càrrec del cost de les obres.

ROPA té 15 anys de tra­jectòria. Els seus espec­ta­cles s'han repre­sen­tat arreu del món i actu­al­ment fan una gira. El direc­tor artístic, Roberto Oli­van, s'ha con­ver­tit en un dels pro­fes­sors de dansa de referència a tot el món i fa clas­ses i actua en una cin­quan­tena de països. La com­pa­nyia d'Oli­van és també la cre­a­dora de Del­te­bre Dansa, reco­ne­gut fes­ti­val inter­na­ci­o­nal de dansa i circ con­tem­po­ra­nis. El fes­ti­val va rebre l'any pas­sat 15.000 espec­ta­dors, 160 par­ti­ci­pants pro­fes­si­o­nals pro­vi­nents de 55 estats i 450 alum­nes d'ini­ci­ació que van par­ti­ci­par en dife­rents tallers.

El pro­jecte té un objec­tiu clar: con­ver­tir Del­te­bre i les Ter­res de l'Ebre en el cen­tre neuràlgic de les arts escèniques durant tot l'any.

LA XIFRA

15.000
espectadors
van passar per la vela del festival Deltebre Dansa en la dotzena edició, el mes de juliol passat.

LA XIFRA

15
anys de trajectòria
acumula la companyia liderada per Olivan, que ha actuat en una cinquantena d'estats.

El Deltebre Dansa, del 10 al 23 de juliol

La tretzena edició del Deltebre Dansa ja té dates: serà del 10 al 23 juliol. La trobada vindrà plena de novetats i millores, després de l'èxit a l'alça en les darreres edicions. Es mantindran les novetats estrenades enguany, com els laboratoris creatius, el taller monogràfic i el cicle de conferències. També els cursos d'iniciació per a no professionals. El festival continuarà apostant pels espectacles d'avantguarda.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia