Música

Crònica Cap Roig

Amb ànima i compromís

La ingenuïtat dels inicis, el saber fer de la veterania dalt dels escenaris, la sensibilitat d’una cantautora, la rauxa d’una rockera, l’orgull identitari d’una coplista, l’apoderament d’una feminista, la sinceritat d’una dona compromesa contra les injustícies. Ho posin tot plegat, ben remenat, i el resultat és Rozalén. Sortint del concert de Cap Roig, dijous, paraves l’orella aquí i allà entre el públic i l’opinió era unànime: Rozalén havia enamorat. I això que no estava considerada com una cap de cartell del festival. Però va brillar amb llum pròpia. I els pocs seients que hi havia buits a la grada eren oportunitats perdudes per gaudir d’una artista excel·lent.

Rozalén va iniciar el concert musicant alguns versos de Benedetti i fent bandera de la seva filosofia: disfruta del moment i tot el que facis, fes-ho amb ànima. I a Cap Roig hi va ser fidel. Sempre amb Beatriz Romero al seu costat, la intèrpret de signes que transmet les cançons amb una bellesa impressionant, i amb la banda de tota la vida, la cantant d’Albacete va desplegar bona part del seu darrer àlbum Cuando el río suena..., amb les cançons més personals que ha escrit mai com Amor prohibido, que explica la història dels seus progenitors i com van superar els prejudicis i el què diran, ja que el seu amor va néixer essent el seu pare sacerdot. O Justo, dedicada al germà gran de la seva àvia, desaparegut en la Guerra Civil i que, gràcies a aquesta cançó, van poder localitzar en una fossa comuna prop de Madrid. I La puerta de la abuela, sobre com aquesta va acollir a casa seva el fundador ideològic d’ETA quan en els inicis de la banda no s’utilitzava la violència.

“M’he quedat a gust amb aquest àlbum”, deia a Cap Roig. I és que el concert va tenir una mica de tot: denúncia contra la violència de gènere (La puerta violeta); crítica social (amb la versió de La belleza de Luis Eduardo Aute); tradició (un Llorona amb una veu trencada meravellosa); rauxa (Las hadas existen), i connexió amb el públic (Comiéndote a besos). En definitiva, cançons que expliquen històries, ritmes que encomanen bones vibracions i una dona dalt l’escenari que aconsegueix transmetre sinceritat, autenticitat i esperança en un món que, malgrat l’actual deriva, pot acabar sent un xic millor. I així ho canta. I així ho creu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Laia Arañó Vega
Historiadora i autora del llibre “El camp dels catalans”

“El govern a l’exili va voler concentrar els refugiats catalans en un únic camp”

Banyoles
societat

La biblioteca de Cassà de la Selva ja porta el nom de Maria Corominas

cassà de la selva
música

La cantant gironina Jost Jou debuta amb ‘MFQM’: més forta que mai

girona
poesia

Guillem Pérez: “El cor és el vehicle amb què avancen la lectura i la vida”

cadaqués
Cultura

Mor Eduard Lluís Muntada, la veu en català de Vyvyan, el punky d’‘Els joves’

societat

Lectura de poemes i dos concerts per Sant Jordi

santa coloma de farners
SALT

Una marató de contes i música per amenitzar la Diada de Sant Jordi

SALT
Els propers reptes

Els propers reptes

BARCELONA
ÒPERA / DANSA

El Liceu convidarà Bieito, Ollé, Castellucci i McVicar el 24/25

BARCELONA