Cinema

Passar-ho malament a l’infern i al paradís

Alice Waddington va protagonitzar una altra de les estrenes de la secció Oficial Fantàstic Competició del Festival de Sitges. Aquesta jove cineasta no és anglosaxona, va néixer a Bilbao el 1990 (el nom és artístic), i prové de la fotografia i el disseny de moda. Aquesta trajectòria atípica es fa evident a Paradise hills, una coproducció catalana rodada en anglès i plantejada com una mena de distopia #MeToo, ambientada en una illa paradisíaca. En realitat, és una “institució feixista”, com denuncia la protagonista, on noies joves són internades per ser reformades: la protagonista (Emma Roberts) perquè accepti un matrimoni imposat, una altra perquè rebaixi el seu pes i s’adapti als cànons estètics... “La idea sorgeix de veure com és el món per a la gent jove, la generació que ve després de la meva –explica la cineasta a El Punt Avui–. Veig persones a qui hem posat a la mà un dispositiu que els diu que han de ser prou guapes, llestes, populars... Parlo de les xarxes socials que van associades a la imatge i regeixen les seves vides quotidianes.”

Víctimes de la pressió

“Amb aquesta pel·lícula, els volia dir que la pressió que perceben és real, no imaginada ni personal, és col·lectiva i és responsabilitat dels adults, l’hem creada nosaltres, però els està afectant a ells.”

El paradís a què fa referència el títol és més bé un infern. També ho és el que viu un lladre a l’Argentina a 4x4, una producció de Mediapro dirigida per Mariano Cohn (El ciudadano ilustre), que ha inaugurat la secció paral·lela Òrbita. El lladre intenta robar l’aparell de música i altres objectes de valor d’un luxós 4x4 i queda atrapat a dins: fart que el robin, el propietari ha convertit el vehicle en una trampa.

Mariano Cohn va explicar a aquest diari que la història “està basada en un fet real que va passar a Córdoba, a l’Argentina: van preparar una trampa per venjar-se de qualsevol que intentés robar el seu cotxe”. Com ja feia a El ciudadano ilustre, Cohn fa un retrat individual, però també de la societat argentina: “La pel·lícula retrata dues realitats, la gent pobre recollint escombraries i la gent molt rica; estan ben a la vista en la societat argentina.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

art

El ‘Bestiari’ de Carlos Casas porta a Venècia sons i imatges d’onze parcs naturals catalans

venècia
Crítica

Quant n’hem d’aprendre!

música

Cala Vento guanya amb ‘Casa Linda’ els Premis Min al millor disc de rock i al millor disc de l’any

saragossa
guardó

Raimon rebrà el Premi Prat de la Riba 2024 de l'IEC la diada de Sant Jordi

barcelona
Cultura

Mor Feliu Trujillo, prestigiós ceramista artístic d’Esparreguera

TEATRE

Gorina trasllada a ‘Ifigènia’ el dolor de totes les dones sacrificades

BARCELONA

El festival Flors i Violes espera batre rècords de públic

palafrugell
DANSA

El Mercat convida dues coreografies noruegues a ballar complexes celebracions

BARCELONA
patrimoni

Collboni esquiva reunir-se amb els impulsors de la campanya Salvem el Museu del Disseny

barcelona