Arts escèniques

Un 600 a la saleta

Pere Riera estrena ‘La dona del 600’ al Teatre Goya, amb la qual circula de la comèdia a la relació familiar, afeblida per la mort de la mare

Les filles es venen el vehicle, després de la mort de la mare, tot i que ella mai se n’havia volgut desprendre

Faci’s un 600 per fascicles. Una filla incita el pare, vidu de fa tres anys i mecànic jubilat, a distreure’s muntant una rèplica d’aquest vehicle. Ell sorprendrà les seves dues filles fent-ne un, al menjador de casa, de mida natural. Vol reconstruir la vida de la seva dona i necessita aquest vehicle per explicar-se i fer entendre a les filles la raó secreta d’aquest 600. Pere Riera (després d’Infàmia a la Villarroel i Barcelona al TNC) torna amb una comèdia, aparentment divertida, que va ensenyant les parts menys amables d’una relació familiar en crisi. El dol de la mare ha distanciat pare i filles, i és gràcies al fetitxe del 600 que provaran de reconduir les seves vides. Per la carretera de la maduresa. L’obra s’estrena demà dimecres al Teatre Goya (fins al 15 de desembre). A hores d’ara, ja està prevista una gira per una vintena de poblacions que podria créixer si la peça convenç el públic.

Riera aclareix que, tot i que el 600 és una icona clau per a la trama, en realitat, l’obra explica el moment en què els fills comencen a adonar-se que els toca fer de pares dels seus progenitors. Els han de cuidar i vigilar per a la seva salut. La construcció del 600 (sense que les germanes ho descobreixin fins que el vehicle ja està operatiu però no pot sortir per la porta) serà l’excusa perquè les filles discuteixin sobre la salut mental del pare i, alhora, per qüestionar-se com les afecta la pèrdua de la mare, encara relativament recent. El vehicle permetrà fer salts enrere en el temps i recordar la mare, que decideix treure’s el carnet amb força més de 40 anys i s’apropia del vehicle de la família. Serà l’únic vehicle que conduirà en els seus 30 anys que li resten de vida. Quan mor, les filles se’l venen de seguida.

Pere Riera triga a esplaiar-se a l’escena perquè només escriu una obra de teatre quan rep un encàrrec. I, com que ja sap el seu ritme lent de redacció, procura donar-se un marge de dos anys. De seguida que va començar a imaginar-se la història, va voler recuperar Jordi Banacolocha (amb qui va estrenar Lluny de Nuuk) i va pensar en Mercè Sampietro perquè interpretés els passatges del passat de la mare. Completen el repartiment Àngels Gonyalons, Pep Planas i Rosa Vila.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ART

Una trentena d’obres aspiren al premi d’escultura Vila Casas

Palafrugell
art

El Museu de l’Empordà dedica una retrospectiva pòstuma a Adrià Ciurana

Figueres
música

Nostaldisc celebrarà el 1r campionat gironí de rebobinat de cintes de casset amb ‘boli’ Bic

sant gregori
Torroella de montgrí

El talent més internacional omple de màgia el 12è Fimag

Torroella de Montgrí

Els Premis d’Arquitectura ja han seleccionat les 24 obres candidates

Girona

De l’abús a celebrar la sexualitat, dalt de l’escenari

BARCELONA/IGUALADA
ART

Un incendi malmet part d’una exposició d'Edgar Massegú al Tinglado 2 de Tarragona

TARRAGONA
música

Sidecars: “En dos minuts no podem dir tot el que hem d’explicar en una cançó”

GIRONA
EQUIPAMENTS

El govern aprova una partida de 5,9 milions per al ‘hub’ audiovisual de les Tres Xemeneies

BARCELONA