Cultura

La Planeta observa l’actualitat

La programació del primer semestre de la sala gironina focalitza l’interès en temàtiques de la societat actual

La sala La Planeta de Girona s’afegeix a la resta d’equipaments i ja ha avançat quina serà la seva programació per al primer semestre del 2020, concentrada entre el 24 de gener i el 21 de juny. Es tracta d’una línia continuista, que combinarà el teatre d’autor i documental i es complementarà amb propostes de teatre familiar i primerenc. En total, 60 funcions dels 28 espectacles programats, deixant de banda els tallers d’El Galliner i representacions per a escolars.

Com destaca el seu director, Pere Puig, un dels exponents generals de la programació és la mirada a l’actualitat i, en especial, amb un interès social. Les dones com a protagonistes, les del passat i les del present; la memòria històrica i el perquè del retorn del feixisme són alguns dels temes tractats a un grapat d’obres.

A destacar dues produccions de La Planeta: Els somnàmbuls, de Llàtzer Garcia (16 i 17 de maig), que s’ha estrenat a Temporada Alta, i Serà el nostre secret (del 25 al 28 de març), teatre verbatim dirigit per Daniel Feixas, amb Elies Barberà i Marta Montiel sobre els abusos a menors. I la recuperació de clàssics amb mirada contemporània: dos Lorcas, un Yerma dirigit per Marc Chornet (14 de març) i Rosita (12 i 13 de març), a càrrec de Pep Vila (a partir de Doña Rosita la soltera o el lenguaje de las flores); i un Víctor Català, Infanticida, transformat en una òpera electrònica passada pel filtre artístic de la pianista Clara Peya i Marc Angelet.

Obrirà la temporada Ferides, del dramaturg gironí Frank Bayer, el 24 i el 25 de gener. El seguirà Epodermis, obra de Carol López amb David Planas i Glòria Sirvent, ja estrenada fa dos anys a Temporada Alta, que acaba el seu recorregut (31 de gener i 1 de febrer). Tornarà Quina barra!, de Pep Vila amb Ovidi Llorente els dies 6 i 7 de febrer. I després del seu èxit, es podrà veure Negrata de merda, de Denise Duncan (9 de febrer), que retrata el racisme inconscient i latent que ens envolta. L’adaptació d’Un obús al cor, de Wajdi Mouawad amb Ernest Villegas (14 i 15 de febrer), precedirà Rastres_Argelers (28 de febrer), un viatge a la memòria dels refugiats de la Guerra Civil, esborrats per l’Estat francès i el govern franquista.

El 29 de febrer s’estrena Apnea dins el Cicle Primerencs, una obra sobre la sexualitat i la formació del caràcter. Plomes i reclams, de Marc Rosich, amb Elena Martinell i Glòria Garcés, es reestrenarà el 6 i el 7 de març. Andreu Casedellà i la seva proposta de clown i circ, Infinit es podrà veure els dies 20 i 21 de març, i el 2 d’abril el cantautor calabrès Peppe Voltarelli actuarà en un dels únics concerts programats, acompanyat per Joan Isaac i Rosó Sala. Pel 16 i el 18 d’abril hi ha una proposta de teatre experimental premiat amb l’Adrià Gual 2008, Bruels, d’Oriol Morales, i després es recuperarà El rei del Gurugugú, de Ferran Joanmiquel (24 d’abril). Llum trencada (25 d’abril), sobre la pèrdua dels drets de les dones republicanes a la Guerra civil, i Fil, de Madame Gaüc, amb Mon Mató i Maria Palma, encaren la recta final d’una programació que es clourà amb L’onada (21 de maig), No cal anar a l’Havana (23 de maig), Terror i misèria 99% (28 i 29 de maig) i els Escenaris Especials Domèstics (20 de juny).

La Bleda remet a Tati

Pel que fa als espectacles familiars, destaca la nova proposta de la Companyia La Bleda, Mon Petit Souvenir, amb què a través de la pallassa Helena Escobar es remet a l’univers Jacques Tati.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.