Arts escèniques

Crònica

circ

Apoteosi sobre la corda fluixa

El Gran Circ de Nadal ha programat set funcions més entre avui i diumenge al pavelló de Fontajau

En el circ, com a la vida i el cinema, apreciem sobretot aquells que lluiten contra l’adversitat i se’n surten in extremis, més que no pas els triomfadors que ja arriben amb la paraula victòria gravada de sèrie. Per això el gran moment de la sessió d’ahir al matí del Gran Circ de Nadal de Girona , al pavelló de Fontajau, va ser el protagonitzat per la funambulista vietnamita Thu Hien quan, de genolls sobre la corda fluixa, va intentar diverses vegades doblar-se sobre ella mateixa i agafar amb la boca un mocador sostingut sobre la corda, al mig de les seves cames. Va estar a punt de fracassar i la seva cara mostrava el desconcert previ a una tragèdia que s’intueix inevitable, però al final ho va aconseguir i el seu número, impecable fins llavors –ja va rebre un dels premis del I Festival Internacional del Circ, el 2012, quan es feia a Figueres–, va passar a ser apoteòsic. El públic, que havia patit tant amb ella, li va lliurar l’ovació més intensa.

Dues observacions més sobre el número de Thu Hien: en l’espectacle d’aquest any del Gran Circ de Nadal, titulat FantÀsia i protagonitzat en bona part per dues grans troupes xineses –les de Taishan i Hunan–, curiosament hi tenen molt de pes les individualitats i, especialment, les dones, ja des del número inicial d’antipodisme o malabars amb els peus, per continuar amb l’etèria història d’amor de dos ocells-humans levitant sobre les teles aèries. I, presentada al mig d’un vistós número d’equilibris de plats, protagonitzat per unes noies il·luminades com grans arbres de Nadal, va ser especialment impactant l’actuació d’una contorsionista que, a part de sostenir tota una cristalleria com es pot apreciar a la imatge, podia crear la sensació, tan real com dolorosa només d’imaginar-la en el propi cos, que el seu tors i les seves cames funcionaven al seu lliure albir i no necessàriament en la mateixa direcció. I així, entre diàbolos llançats a grans alçades, apostes pel transport sostenible –sis noies en una sola bicicleta–, salts trepidants a través de cercles i altres mostres del millor circ acrobàtic xinès, passen dues hores d’un alt nivell artístic, en les quals només es troba a faltar que els grans pallassos xilens Los Caluga renovin una mica el seu repertori.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
novetat editorial

Nova antologia de la poesia de Vicent Andrés Estellés

Barcelona
cultura

Mor la periodista Cultural Anna Pérez Pagès

televisió

‘Sense ficció’ estrena dimarts a TV3 ‘Qui va matar Cachou?’

Barcelona

Clara Gispert, canvi i plenitud

girona
festival

Convivència i músiques del món en el quart Festival Jordi Savall

Barcelona
Crítica

A la recerca de la tradició perduda

Música

Classe B, Fortuu, Jost Jou i Juls, candidats del Talent Gironí més ‘urbà’ de Strenes

girona
Éric Besnard
Director de cinema

“Hem caigut en l’histerisme col·lectiu i no parem a pensar”

Barcelona
MÚSICA

Joan Magrané estrena a Peralada un responsori per a la Setmana Santa del segle XXI

girona