Cinema

La producció catalana ‘Las niñas’ guanya a Màlaga

Las niñas, opera prima de Pilar Palomero realitzada per les productores catalanes Inicia Films i Bteam Prods i amb la participació de TV3, ha guanyat la Bisnaga d’Or del Festival de Cinema de Màlaga. La pel·lícula relata els conflictes de Celia (Andrea Fandos), una nena de 12 anys de Saragossa que, l’any 1992, comença a viure els conflictes, dubtes i rituals de la preadolescència en una societat marcada per la tradició –va a una escola de monges– i la modernitat. El film no és autobiogràfic, però s’inspira en records i experiències de Pilar Palomero (Saragossa, 1980, que actualment viu a Barcelona). El film s’afegeix a la llarga llista de produccions catalanes que han guanyat a Màlaga: Els dies que vindran, Les distàncies, Estiu 1993, Callback...

L’altra Bisnaga d’Or del festival, la que s’atorga al cinema iberoamericà, ha estat per a la producció mexicana Blanco de verano, de Rodrigo Ruiz Patterson, i el premi especial del jurat se l’ha endut La boda de Rosa, d’Iciar Bollaín.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

bcn film fest

Tirar-se els plats pel cap a la Costa Brava

Barcelona
Cinema

Uns dracs amb ADN xinès, australià i europeu

màlaga

Salvat-Papasseit, sempre jove

Barcelona
Margarida Aritzeta
Escriptora, autora de ‘Les dones del lli’

“La lluita i el camí fet per les dones no han estat endebades”

Valls
Drama biogràfic

Radiografia d’una relació tòxica amb un home més gran

Crítica

La recerca de tresors enterrats

Guaita què fan ara
Sèries

La llarga ombra del masclisme seguint el rastre d’un assassí en sèrie

Drama

‘Rosalie’, una dona barbuda contra la societat

animació

‘Hate songs’, ferides que no es curen