Cultura

L’escriptor novaiorquès Don Winslow guanya el XVII Premi Pepe Carvalho

L’entrega del guardó serà el pròxim 10 de febrer en el marc del festival BCNegra

L’escriptor Don Winslow (Nova York, 1953) ha estat distingit amb el XVII Premi Pepe Carvalho, que reconeix la trajectòria literària en l’àmbit de la novel·la negra.

El lliurament del guardó serà el pròxim 10 de febrer al Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona, en el marc del festival BCNegra.

El jurat, format per Carlos Zanón com a president, Anna Abella, Núria Cadenes, Rosa Ribas, Daniel Vázquez Sallés i Sergio Vila-Sanjuán, ha destacat “l’obra monumental” de Winslow i la seva “capacitat per transformar la investigació i la informació en material de creació”.

L’escriptor novaiorquès compta amb més d’una vintena de novel·les, entre les quals destaquen ‘L’hivern de Frankie Machine’ (Columna) o ‘Corrupción policial’ (RBA).

La seva darrera obra publicada ha estat ‘Rotos’ (HarperCollins). Winslow ha rebut ja guardons de prestigi que el reconeixen com un dels autors més rellevants del panorama negre actual, entre els quals destaquen el Maltese Falcon, que ha obtingut diverses vegades, l’Ian Fleming Steel Dagger, el premi de la crítica de Los Angeles Times, el premi Raymon Chandler o el premi RBA de novel·la.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Patrimoni

Estimar el barroc català

barcelona
Mirador
Maria Palau

La galeria El Quadern Robat tanca

Torna el concert participatiu ‘El gran dia de Girona’ a l’Auditori

Girona
museus

El Museu del Disseny afronta canvis i passa a dir-se DHUB

Barcelona
ARTS ESCÈNIQUES

Nous punts de vista artístics, sempre de risc, al TNT

BARCELONA
novetat editorial

Una Barcelona del 2060, distòpica però optimista

Barcelona
Cinema

Coixet mostra amb ‘Un amor’ un món rural infernal i actituds incomprensibles

Sant Sebastià
Música

Victòria dels Àngels i Alícia de Larrocha, al Palau Robert

Barcelona
Cinema

El Truffaut dedica un cicle de la Filmoteca excepcional a Kubrick

Girona