Arquitectura

El COAC premia l’edifici de fusta de Bosch-Capdeferro

El Bloc 6x6, entre Can Gibert i Santa Eugènia, guanya en la categoria Arquitectures

El vot popular es decanta per una casa a Palau d’Àlex Sibils

La demar­cació de Girona del Col·legi d’Arqui­tec­tes de Cata­lu­nya (COAC) ha reco­ne­gut com el millor tre­ball en la cate­go­ria Arqui­tec­tu­res el con­junt d’habi­tat­ges cons­truït ente­ra­ment amb fusta entre els bar­ris de Can Gibert del Pla i Santa Eugènia de Girona pel des­patx de Ramon Bosch i Eli­sa­bet Cap­de­ferro. El Bloc 6x6, que va ser també nomi­nat als pre­mis FAD, ha estat reco­ne­gut pel jurat pro­fes­si­o­nal perquè “inves­tiga, arrisca i res­pon de forma molt curosa al lloc”, i en des­taca, a més, “la loca­lit­zació de la cuina al cen­tre neuràlgic de l’habi­tatge, que con­fe­reix a les tas­ques de la llar la capa­ci­tat de ser com­par­ti­des i visi­bi­lit­za­des”. En la mateixa cate­go­ria va rebre una menció la Casa Nus d’Olot, d’Arnau estudi d’arqui­tec­tura (Arnau Vergés), i men­ci­ons espe­ci­als, tres cons­truc­ci­ons més: la Casa Cadaqués, d’Arqui­tec­tura-G (Jonat­han Arna­bat, Jordi Ayala-Bril, Aitor Fuen­tes i Igor Urdam­pi­lleta); la Casa Ter a Rupià, de l’equip Mesura (Ben­jamín Iborra, Jordi Espi­net, Jaime Font, Car­los Dimas i Mar­cos Parera), i la Casa Palau, a Girona, d’Àlex Sibils Ensesa. Aquest dar­rer ha estat, a més, el pro­jecte pre­fe­rit per la valo­ració popu­lar, que li ha val­gut el Premi a l’Opinió (han votat 5.113 per­so­nes).

Els Pre­mis d’Arqui­tec­tura de les comar­ques de Girona, que es van con­ce­dir ahir al ves­pre a la seu del COAC recu­pe­rant el for­mat pre­sen­cial després de dos anys, van reconèixer també, entre les 119 pro­pos­tes pre­sen­ta­des, les millors obres en altres cate­go­ries. En la de Reha­bi­li­tació, cre­ada expres­sa­ment pel jurat sepa­rada de l’obra nova pel “paper crei­xent” que està adqui­rint la res­tau­ració en la soci­e­tat, el premi ha estat per al Nou Tana­tori de Girona, de Pla­sen­cia Arqui­tec­tura (Adri­ana i Alexa Pla­sen­cia), i hi ha hagut una menció espe­cial per a la Casa del Demà, a Olot, d’Arnau Estudi, i una menció per a la reha­bi­li­tació d’un immo­ble al barri vell de Girona, d’Àlex Sibils. En la cate­go­ria d’Inte­ri­ors el premi és per a un habi­tatge a la fàbrica de Can Des­cals a Olot, d’Estu­dio Além, i han rebut les men­ci­ons Camps Felip Arqui­tec­tura, per un inte­rior a Girona, i Bosch-Cap­de­ferro, per Retau­les, a Cor­nellà del Terri. En Pai­sat­ges, el premi ha estat per a la plaça de Sant Cebrià a Vila­fant, d’EMF + Dièdric, i la menció ha reco­ne­gut el jardí de la Casa Zari­quiey a Cadaqués, de l’Estudi d’Arqui­tec­tura Toni Gironès. Final­ment, el jurat ha pre­miat l’equip unpa­rell­dar­qui­tec­tes per Fon­tada, a Olot, en la cate­go­ria Efímers, en què ha obtin­gut una menció Habi­tare o Llar sense Casa, també a Olot, de Bayona Stu­dio.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia