Altres

exposició

Per ficar el nas als replecs del cervell

El CCCB acull l’exposició Cervell(s), comissariada per Emily Sargent i Ricard Solé, que combina anècdotes –com ara que un científic va robar el cervell d’Einstein per buscar on tenia la genialitat– amb robots, experiments, il·lusions òptiques i instal·lacions artístiques per explicar-nos què sabem i què no del cervell. Perquè el nostre cervell sempre ha estat una font d’incògnites que l’art, la ciència i la filosofia han intentat respondre. L’exposició parla de temes com ara la consciència, el pensament abstracte, el llenguatge, la imaginació, els somnis i la memòria. Ho fa a través de 300 peces entre les quals hi ha disset instal·lacions d’art contemporani, obres audiovisuals, peces històriques i resultats de projectes de recerca científica.

Llibre

La Belle Époque en cromos

EVA VÀZQUEZ

“Part de la feina del novel·lista és convertir un petit rumor, encara que sigui fals, en una realitat resplendent”, escriu Julian Barnes a L’home de la bata vermella (Angle), i aquest és el tracte que proposa en el fris formidable que és aquest llibre presidit pel retrat que John Sargent va pintar del metge de moda de la Belle Époque, Samuel Pozzi, “un home assenyat en una època forassenyada”, però organitzat com un àlbum de cromos, els que el comerciant Felix Potin regalava amb les seves xocolatines i per on desfilen les celebritats de la fi de segle. Només en mans d’un prestidigitador com Barnes podia sostenir-se un quadre com aquest, en què conviuen el refinament i la podridura, la ginecologia i la neurosi.

disc

Una obra mestra que encara ressona

XAVIER CASTILLÓN

El 30 de novembre del 1982, aviat farà 40 anys, Michael Jackson va publicar Thriller, el sisè àlbum d’estudi en solitari del petit dels Jackson. Produït com el seu brillant predecessor, Off the Wall (1979), per Quincy Jones, Thriller es va convertir en tot un fenomen musical i social, amb set singles que van ser èxits mundials: The Girl is Mine, Billie Jean, Beat It, Wanna be Startin’ Somethin’, Human Nature, P.Y.T. (Pretty Young Thing) i Thriller, que, a més, va revolucionar el món dels videoclips. La influència de Thriller és evident en el pop i el R&B actual. Sense ell no hi hauria Beyoncé.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Minyons de Terrassa mostren el nou local de Cal Reig durant la Fira Modernista

TERRASSA
música

Classe B i Jost Jou guanyen la secció Talent Gironí del festival Strenes

girona

Injecció de 13 milions pels dos nous platós al Parc Audiovisual el 2026

TERRASSA
Cultura

Nik West, Paquito D’Rivera i Vincen Garcia, caps de cartell la Mostra de Jazz de Tortosa

Tortosa
CINEMA

Isona Passola rebrà el premi Montserrat Carulla del FIC-CAT

Roda de Berà
llibre

Pere Portabella, reflectit en els seus escrits

barcelona
MÚSICA

La nova psicodèlia catalana

Girona
música

Brittain Ashford obrirà el 5è A Peu de Carrer de l’Ateneu 24 de Juny

girona
MÚSICA

El Palau de la Música recorda Juli Garreta i convida Raquel García-Tomás

BARCELONA