Cultura

Netflix crea una subscripció de 5,49 euros amb anuncis

La plataforma vol fer front a la pèrdua de clients amb una oferta que inclou publicitat i amb limitacions de visionat, a partir del 10 de novembre

La plataforma de pel·lícules i sèries de televisió a través d’internet Netflix ha anunciat que a partir del pròxim 10 de novembre llançarà una subscripció per 5,49 euros que en contraprestació inclourà anuncis de publicitat. Es tracta del que la companyia anomena “Pla bàsic amb anuncis”, i que estarà disponible a una dotzena de països, entre ells l’Estat espanyol, segons ha informat avui el portaveu de Netflix, Greg Peters. A Espanya estarà actiu a partir de les 17 h del 10 de novembre.

Segons ha detallat el representant de la plataforma, el nou pla oferirà totes les funcions del servei bàsic de Netflix amb alguns inconvenients. Hi haurà, per exemple, entre 4 i 5 minuts de publicitat per cada hora d’emissió, així com un nombre limitat de pel·lícules i sèries no disponibles per restriccions de llicències en les quals la companyia està treballant. El portaveu ha recalcat l’“oportunitat magnífica” que suposa per als anunciants el fet “d’arribar a un públic divers, com ara els espectadors més joves, que cada vegada veuen menys la televisió tradicional, en un entorn òptim per rebre anuncis en alta definició”.

Tot i això, els anunciants podran evitar que la seva publicitat aparegui en continguts que considerin moralment incompatibles amb la seva marca, com ara escenes de sexe, nu o violència.

A mitjan juliol, Netflix va anunciar una associació amb Microsoft per desenvolupar la seva nova modalitat de subscripció de baix cost amb inclusió de publicitat, que havia donat a conèixer a l’abril. La decisió de crear aquest nou pla arriba després de la pèrdua de competitivitat en el mercat de les plataformes de streaming, que ha comportat una disminució de les expectatives de creixement de l’empresa i una notable reducció de plantilla. Netflix, la gran beneficiada durant els mesos de confinament per la pandèmia, va perdre quasi un milió de subscriptors (970.000 comptes) el segon trimestre del 2022, en què tot i això ha obtingut uns beneficis nets de 1.441 milions de dòlars, segons l’últim informe de resultats publicat el 19 de juliol.

L’agost passat, The Walt Disney Company va anunciar també que a finals d’aquest any Disney+ oferirà un pla bàsic a baix cost amb publicitat i una altra opció, sense publicitat, a un preu una mica més alt, de moment només als Estats Units.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.