Cultura

Desaparicions a ‘La vida es sueño’

Declan Donellan i Nick Ormerod són el pinyol de Cheek by Jowl, una companyia que ha treballat els clàssics, principalment Shakespeare, des de fa 40 anys. Té companyies d’actors a Rússia des de 1999 i produeix els seus muntatges en anglès, rus i francès. Per primer cop aborda un clàssic del Segle d’Or espanyol: La vida es sueño, de Calderón de la Barca. L’obra, una coproducció de la Compañía Nacional del Teatro Clásico (CNTC), s’estrena a Catalunya avui al Municipal de Girona (20.30 h) i diumenge (18 h), en el marc de Temporada Alta. Es ve embastar el projecte el 2019, quan Donellan va felicitar Lluís Homar per la direcció del nou teatre.

La forma de treballar de Cheek by Jowl parteix de l’equip amb el qual treballarà un títol. És a la sala d’assaig que es concep l’espai i la forma. En aquesta ocasió, per exemple, es juga amb les aparicions i desaparicions dalt d’escena dels personatges. Fins ara, totes les participacions de la companyia al Temporada Alta havien estat amb un Shakespeare: Macbeth (2009), Mesura per mesura (2015), Nit de reis (2017) i Conte d’hivern (en línia, 2020). L’única excepció va ser el Txèkhov de Les tres germanes (2012). L’entrada de col·laboració amb el Teatro Clásico es deu a l’amistat entre Homar i Donellan, quan el català dirigia el Lliure i Donellan, la Unió de Teatres Europeus per facilitar gires de produccions. El treball d’assaig, amb la pandèmia pel mig, ha suposat un esforç extra per a l’equip artístic, avisa Homar. Aquesta és la tercera visita de la CNTC al Temporada Alta. També coincideix amb la direcció d’Homar: Alma y palabra: San Juan de la Cruz (2020) i Divina invención(o la celebración del amor) , de Sergio Blanco (2021).



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.