Música

Crítica

música

Dignitat i preciosisme

En dos dies consecutius, Barcelona ha tingut l’ocasió d’escoltar les obres primerenques de dos grans capdavanters de la música occidental: Claudio Monteverdi i Georg Friedrich Händel. Si dimarts, al Gran Teatre del Liceu, vam poder escoltar el Segon llibre de Madrigals, del compositor de Cremona, dimecres va ser el torn del meravellós i genial oratori La resurrezione (1708) del caro Sassone, a càrrec de les forces musicals del conjunt Vespres d’Arnadí i un important i brillant estol de solistes vocals. Que el conjunt que dirigeix des del clavicèmbal Dani Espasa s’ha convertit en l’orquestra barroca de referència del país és innegable. Però bo seria que les direccions artístiques comencessin a fer una aposta de veritat, tot possibilitant poder fer un treball a fons i sòlid i no tan sols un muntatge preparat en molt poc temps, com va ser el cas, per qüestions de pressupost. Com és obvi, el resultat se’n va ressentir, sense negar amb això ni les magnífiques prestacions vocals ni una orquestra rica de colors i amb presència de grans noms com el violagambista Juan Manuel Quintana. És aquesta realitat paupèrrima la que marca la diferència entre allò escoltat respecte al que ofereixen els conjunts europeus de primera divisió i és per això que també ens toca aplaudir la capacitat de fer una feina tan digna i preciosa dins d’aquestes possibilitats. Molt possiblement, comença a ser hora de fer-nos una pregunta tan incòmoda com necessària. És normal que un equipament amb un pressupost de més de 21 milions d’euros, com L’Auditori, ofereixi uns pressupostos tan ajustats als conjunts del nostre país que impossibiliten un resultat a l’altura de conjunts com els de Koopman, Haïm, Minkowski i Bickett, per dir només alguns dels que han enregistrat aquesta joia händeliana? En tot cas, dignitat i preciosisme.

La Resurrezione
Director: Dani Espasa. Intèrprets: Núria Rial, Sunhae Im, Xavier Sabata, Emiliano González Toro, Luigi di Donato. Vespres d’Arnadí
L’Auditori (Barcelona). Sala 2. 23 de novembre


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

De l’abús a celebrar la sexualitat, dalt de l’escenari

BARCELONA/IGUALADA
ART

Un incendi malmet part d’una exposició d'Edgar Massegú al Tinglado 2 de Tarragona

TARRAGONA
música

Sidecars: “En dos minuts no podem dir tot el que hem d’explicar en una cançó”

GIRONA
EQUIPAMENTS

El govern aprova una partida de 5,9 milions per al ‘hub’ audiovisual de les Tres Xemeneies

BARCELONA
DANSA

El coreògraf Alexander Ekman porta al Liceu un ‘Midsummer Night’s Dream’ poc shakesperià

BARCELONA
MÚSICA

Joan Manuel Serrat, premi Princesa d’Astúries de les Arts 2024

BARCELONA
RIPOLL

Ramon González i Montse Bastons guanyen els Jocs Florals Comte Guifré

RIPOLL
MÚSICA

El festival de Dixieland torna al carrer

TARRAGONA
GIRONA

Vuit actuacions musicals i teatrals en el Pati Cultural 2024

GIRONA