Música

Crítica

música

Dignitat i preciosisme

En dos dies consecutius, Barcelona ha tingut l’ocasió d’escoltar les obres primerenques de dos grans capdavanters de la música occidental: Claudio Monteverdi i Georg Friedrich Händel. Si dimarts, al Gran Teatre del Liceu, vam poder escoltar el Segon llibre de Madrigals, del compositor de Cremona, dimecres va ser el torn del meravellós i genial oratori La resurrezione (1708) del caro Sassone, a càrrec de les forces musicals del conjunt Vespres d’Arnadí i un important i brillant estol de solistes vocals. Que el conjunt que dirigeix des del clavicèmbal Dani Espasa s’ha convertit en l’orquestra barroca de referència del país és innegable. Però bo seria que les direccions artístiques comencessin a fer una aposta de veritat, tot possibilitant poder fer un treball a fons i sòlid i no tan sols un muntatge preparat en molt poc temps, com va ser el cas, per qüestions de pressupost. Com és obvi, el resultat se’n va ressentir, sense negar amb això ni les magnífiques prestacions vocals ni una orquestra rica de colors i amb presència de grans noms com el violagambista Juan Manuel Quintana. És aquesta realitat paupèrrima la que marca la diferència entre allò escoltat respecte al que ofereixen els conjunts europeus de primera divisió i és per això que també ens toca aplaudir la capacitat de fer una feina tan digna i preciosa dins d’aquestes possibilitats. Molt possiblement, comença a ser hora de fer-nos una pregunta tan incòmoda com necessària. És normal que un equipament amb un pressupost de més de 21 milions d’euros, com L’Auditori, ofereixi uns pressupostos tan ajustats als conjunts del nostre país que impossibiliten un resultat a l’altura de conjunts com els de Koopman, Haïm, Minkowski i Bickett, per dir només alguns dels que han enregistrat aquesta joia händeliana? En tot cas, dignitat i preciosisme.

La Resurrezione
Director: Dani Espasa. Intèrprets: Núria Rial, Sunhae Im, Xavier Sabata, Emiliano González Toro, Luigi di Donato. Vespres d’Arnadí
L’Auditori (Barcelona). Sala 2. 23 de novembre


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Cinema

El BCN Film Fest obre portes i espera Meg Ryan

barcelona
Mònica Soler Ranzani
Novel·lista

“Faig ficció, però em preocupa molt la versemblança”

Barcelona

Model i artista amb final feliç

Barcelona
ARTS EN VIU

Ròmbic produeix un ‘site specific’ amb 10 titellaires pel seu desè aniversari

BARCELONA
sant feliu de guíxols

Dani Fernández, La Oreja de Van Gogh i Nil Moliner, al 2n Idilic Festival

sant feliu de guíxols
mostra

Nova exposició permanent a la Fundació Josep Pla de Palafrugell

Palafrugell
Crítica

Lloança al gran misteri

Besalú

El Festival de Música de Besalú s’avança a la primavera

Besalú
TEATRE

El Poliorama reivindica Gómez de la Serna i Valle-Inclán amb un cabaret

BARCELONA