Cultura

Els paisatges de Fargnoli, en una mostra virtual

És un passeig virtual per la realitat de les comarques gironines de fa un segle des de la particular òptica del fotògraf

Es pot visitar al web de l’Inspai

Durant més de tres anys, des del 2019 fins al setembre del 2022, l’exposició Valentí Fargnoli, el paisatge revelat ha itinerat per diferents municipis de les comarques gironines. A partir d’ara, el Centre de la Imatge de la Diputació de Girona (Inspai) ha activat al seu lloc web un espai que permet recuperar aquesta mostra fotogràfica i fer-hi un recorregut virtual interactiu: https://www.ddgi.cat/inspai/exposicions-interactives/fargnoli . Es tracta de la recreació de la penúltima parada de l’exposició a l’espai la Capella de l’Antic Hospital del Museu d’Història de Sant Feliu de Guíxols entre el maig i el setembre passats. El visitant no només pot “moure’s” virtualment per la sala, sinó que pot ampliar les imatges i els diferents panells informatius en un sol clic. A Valentí Fargnoli, el paisatge revelat permet reconstruir, a través de la mirada i la càmera del fotògraf, la realitat de les comarques gironines de fa un segle. S’hi poden veure moments de la vida quotidiana i escenaris de la nostra història. Alguns d’aquests paisatges estan intactes; d’altres, irreconeixibles o, directament, perduts per sempre. La mostra va formar part del Programa d’Exposicions Itinerants de la Diputació de Girona i va fer parada en disset municipis de la demarcació, des que es va inaugurar, el 2 d’abril del 2019, a la Casa de Cultura de Girona.

També s’ha reeditat Valentí Fargnoli, una memòria persistent que incorpora algunes dades noves gràcies a la tasca d’investigació de Carmen Perrotta. La publicació inclou una selecció de textos d’autor que ofereixen una imatge coral i polièdrica de Valentí Fargnoli. Les aportacions són de l’arxivera i historiadora de l’art Marta Grassot, l’arquitecta Sílvia Musquera, la historiadora de l’art Mariona Seguranyes i la periodista Eva Vàzquez.

LA DATA

2.04.2019
És el dia
que es va inaugurar la mostra de fotos de Valentí Fargnoli a la Casa de Cultura de Girona.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

TRADICIONS

La processó de Divendres Sant a Girona, amb una nova escena

GIRONA

Nil Cardoner s’endinsa en el monòleg amb una reflexió sobre la mort

barcelona

La reforma de la Rambla posa al descobert restes dels segles XV al XVIII

barcelona

Els quatre evangelistes de Sert tornen a la catedral de Vic

VIC
Crònica

Roger Waters, en temps de guerra

Sidecar, l’últim reducte

BARCELONA
Fotografia

Mirades’23 concentra disset exposicions fotogràfiques

TORROELLA DE MONTGRÍ
llibres

Un cadàver entre pomeres

girona

La promotora Clipper’s es fa càrrec del White Summer

GIRONA