Cultura

Creixell.Crims ha atorgat el 1r Premi Trajectòria a Josep Vallverdú

Vallverdú rebrà el guardó el 14 de juliol, cinc dies després del seu 100è aniversari

L’organització del festival de novel·la negra en català Creixell.Crims ha decidit atorgar el 1r Premi Trajectòria a Josep Vallverdú i Aixalà, per reconèixer la seva tasca com a professor, narrador, poeta, dramaturg, lingüista i traductor, i pel seu corpus literari de més de 300 obres publicades. Els organitzadors del premi volen destacar, especialment, les seves traduccions d’obres de novel·la negra a la mítica col·lecció La cua de palla (col·lecció dirigida durant molts anys per Manuel de Pedrolo), i la seva contribució a la història del gènere negre i policial en català. El lliurament del 1r Premi Trajectòria Creixell.Crims tindrà lloc el dia 14 de juliol a les 21.20 h, en el marc del festival que tindrà lloc a Creixell (Tarragonès) divendres i dissabte d’aquella setmana. Cinc dies abans, el 9 de juliol, Josep Vallverdú haurà fet 100 anys.

Els objectius de Creixell.Crims són fomentar la lectura de la novel·la criminal en català entre la població, difondre l’obra dels escriptors de gènere criminal i proporcionar un espai d’interacció entre autors i lectors així com editors i altres agents vinculats a la literatura. Enguany, s’ha focalitzat la difusió, especialment, en el públic juvenil, amb xerrades als Instituts i la creació del I Premi Juvenil de Relats de Misteri Jordi Tiñena.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

MILAGROS GUARDIA
HISTORIADORA DE L’ART

“Taüll no s’explica bé, ni aquí ni a allà”

barcelona
TEMPORADA ALTA

Un alumne de Korsunovas farà sobrevolar ‘La gavina’ a Salt

BARCELONA
ficció

Autòpsia d’una parella

sant sebastià
art

L’Escala celebra la segona mostra d’art Les Muses

l’escala
música

Maria del Mar Bonet i Roger Mas actuaran al Sona Amer

girona
drama biogràfic

Bradley Cooper es posa a la pell de Bernstein

Animació / aventures

‘Chicken run’, tornen les gallines d’Aardman

fantàstic / comèdia

L’actor Timothée Chalamet és el nou Willy Wonka

Eduard Vallès, nou cap de col·leccions del MNAC

barcelona