Cultura

Crítica

rock

Un adéu cantat

La de Miguel Ríos és la crònica d'un país que ha anat perdent valors

Miguel Ríos ens ha dit adéu per segona i definitiva vegada. I nosaltres el trobarem a faltar, com l'hem trobat a faltar les dues últimes dècades. Feia temps que aquest guru del rock ibèric no aportava res de nou, ni aconseguia donar nova vida a unes cançons que van marcar una època, coincidint amb la infantesa democràtica. Amb una trajectòria llarga com una carretera que uneix dos oceans, el granadí es retira amb dignitat, abandona l'autopista activa per dedicar-se a contemplar com algunes de les seves obres el sobreviuran.

No es pot dir res de dolent d'aquests concerts de comiat. Dijous, al Sant Jordi Club, vam assistir a una segona entrega fonamentada en el rock musculós i fibrós que sempre li ha agradat. Ríos, al capdavant d'una banda més que efectiva de set membres, va
rememorar tot l'arsenal que ha anat acumulant durant mig segle de carrera, que es diu aviat. Van sonar totes: Bienvenidos, Generación límite, Raquel es un burdel, Vuelvo a Granada, Un caballo llamado muerte, Año 2000, Rock de una noche de verano, El río (acompanyat de Manolo García), El blues del autobús, Santa Lucía, Sábado a la noche, Maneras de vivir i, com a cirera de les més de trenta peces, l'Himno a la alegría amb què va obtenir èxit internacional.

Més que el repertori d'un concert de rock pur i dur, sembla ser la crònica musicada d'un país que ha anat perdent els valors. Ríos, però, sembla tenir-ho clar. I més, davant d'un públic carregat d'anys que no prolifera gaire per les sales barcelonines. Està en forma, mostra flexibilitat i resistència corporal i capacitat pulmonar per aguantar les prop de tres hores de concert. Un adéu cantat, des de fa dues dècades.

Miguel Ríos
Sant Jordi Club (Barcelona). 25 de novembre del 2010


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça Margarida Xirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles
Cinema

Belén Rueda i J.A. Bayona animen la recta final del BCN Film Fest

Barcelona
‘thriller’

Un altre líder suec pacifista amb un final tràgic