Cultura

Toc. cobla

de

El cicle de les sorpreses

I ja s'ha acabat. La darrera de les propostes que oferia el cicle de cobla de l'Auditori de Barcelona va tenir lloc dissabte, i la que ha estat la tercera edició ja ha completat el seu programa. Ha estat una edició intensa, probablement la més peculiar, que ha exhibit la dosi del romanticisme intrínsec a la seva pròpia personalitat en una proporció adient, cosa que va tenir lloc sobretot dissabte en el concert de la cobla Sant Jordi dirigida per José Antonio Díaz Alfaro, però sobretot ha exposat noves maneres d'expressió musical en cobla. De fet, el concert inaugural de l'octubre va ser tota una declaració d'intencions apostant per compositors de nova fornada prou consolidats, aspecte que va continuar més endavant en clau més clàssica amb la presentació de les obres encarregades pel Memorial Joaquim Serra, i més recentment, amb el concert conjunt de la cobla Sant Jordi i Pascal Comelade.

En la seva curta història, per l'audiència que congrega es pot pensar que el cicle ha assolit un prou remarcable grau de consolidació, sobretot en relació amb alguns de la resta de cicles d'aquest epicentre musical. La qualitat de la cobla és prou interessant com per provocar-ho, però aquesta sembla una realitat reservada als incondicionals del sector. La cobla pot també fàcilment provocar la curiositat, exposar la seva versatilitat amb més vehemència per arribar a públics diferents, ser agosarada. Aquest ha estat precisament l'encert del programa del cicle que tot just ha acabat ara. Amb les seves propostes, la cobla no només s'ha presentat a públics més heterogenis, sinó que ha volgut presentar-se a creadors amb els quals no havia tingut un contacte directe. La cobla és molt més que sardana, i l'eclecticisme i la imaginació de les propostes del cicle de l'Auditori obren les portes d'un horitzó força més diàfan.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

De l’abús a celebrar la sexualitat, dalt de l’escenari

BARCELONA/IGUALADA
ART

Un incendi malmet part d’una exposició d'Edgar Massegú al Tinglado 2 de Tarragona

TARRAGONA
música

Sidecars: “En dos minuts no podem dir tot el que hem d’explicar en una cançó”

GIRONA
EQUIPAMENTS

El govern aprova una partida de 5,9 milions per al ‘hub’ audiovisual de les Tres Xemeneies

BARCELONA
DANSA

El coreògraf Alexander Ekman porta al Liceu un ‘Midsummer Night’s Dream’ poc shakesperià

BARCELONA
MÚSICA

Joan Manuel Serrat, premi Princesa d’Astúries de les Arts 2024

BARCELONA
RIPOLL

Ramon González i Montse Bastons guanyen els Jocs Florals Comte Guifré

RIPOLL
MÚSICA

El festival de Dixieland torna al carrer

TARRAGONA
GIRONA

Vuit actuacions musicals i teatrals en el Pati Cultural 2024

GIRONA