cultura

Crítica

música

Sense itinerari

Hi ha música que no es deixa enxampar per les etiquetes. Per això resultaria agosarat dir que dissabte vam assistir a un concert de jazz. En realitat, què més fa com diguem a la cosa, si la cosa en qüestió és un prodigi, una autèntica meravella. En escena, tres músics asseguts: a la nostra esquerra, Eivind Aarset manipulant la guitarra elèctrica amb pedals i electrònica variada; al mig, Marilyn Mazur, en certa manera l'estrella de la nit, literalment envoltada d'instruments de percussió, i a la dreta, Nils Petter Molvær amb la seva trompeta, ocupant el seu propi espai sonor, equidistant de l'expansió de Miles Davis i la introspecció de Chet Baker.

La nit es presentava com un d'aquells viatges que, quan comença, un no té ni idea ni quan acabarà ni on anirem a parar, pilotats per una percussionista danesa de currículum impressionant i dos músics noruecs de solvència contrastada. Va haver-hi distorsió propera al noise-rock, sobretot per cortesia del guitarrista, i paisatges sonors que evocaven llegendàries escenes africanes, especialment quan Mazur deixava la bateria per tocar la marimba i entonava suaument breus cants primaris amb una veu que semblava emergir de les profunditats de la selva. Impossible saber quin tant per cent d'improvisació hi havia en els llargs temes construïts pel trio, que anava de la tempesta a la calma gairebé sense transició, amb la voluntat de descobrir nous territoris, però sobretot de crear bellesa.

Marilyn Mazur, Nils Petter Molvær i Eivind Aarset
Auditori de Girona, 12 de febrer


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
novetat editorial

Nova antologia de la poesia de Vicent Andrés Estellés

Barcelona
cultura

Mor la periodista Cultural Anna Pérez Pagès

televisió

‘Sense ficció’ estrena dimarts a TV3 ‘Qui va matar Cachou?’

Barcelona

Clara Gispert, canvi i plenitud

girona
festival

Convivència i músiques del món en el quart Festival Jordi Savall

Barcelona
Crítica

A la recerca de la tradició perduda

Música

Classe B, Fortuu, Jost Jou i Juls, candidats del Talent Gironí més ‘urbà’ de Strenes

girona
Éric Besnard
Director de cinema

“Hem caigut en l’histerisme col·lectiu i no parem a pensar”

Barcelona
MÚSICA

Joan Magrané estrena a Peralada un responsori per a la Setmana Santa del segle XXI

girona