Cultura

Crítica

òpera

Dones Hoffmann

Amb les seves ambientacions variades i els seus episodis banyats de fantasia romàntica, Les contes d'Hoffmann convida a l'excés decorativista. Però l'obra mestra pòstuma d'Offenbach admet lectures despullades que subratllin la personalitat turmentada del protagonista. Fent de la necessitat virtut, Carles Ortiz signa un muntatge pràctic, reciclant idees d'aquí i d'allà per explicar la història amb claredat.

Si la Simfònica del Vallès va anar de menys a més (el cor segueix sent el punt feble de les produccions sabadellenques), el seu titular Rubén Gimeno es va mostrar més discontinu en la lectura d'una partitura problemàtica, aquí amb els fragments apòcrifs tradicionals. Hoffmann és un dels papers més esgotadors del repertori francès, per tant és comprensible que Javier Agulló arribés al límit de les seves forces. El centre té notable atractiu líric, però forçar l'agut pot portar problemes futurs. Amb un Svetozar Rangelov fent de dolent amb veu de dolent la part més positiva de la representació va ser l'equip femení. Van destacar l'Antonia de Maite Alberola, de mitjans impactants i cant efusiu, i el Nicklausse de Gemma Coma-Alabert, ambdues amb el millor francès a l'escenari. No gaire lluny va quedar la Giulietta (el paper menys lluït en l'edició tradicional) de Marta Valero, veu càlida i homogènia, mentre Saioa Hernández va arribar amb potència a l'estratosfera del paper d'Olympia, sense dissipar els dubtes de si els papers de soprano lleugera són els més adients.

Les contes d'Hoffmann
Director: Rubén Gimeno
Teatre La Faràndula (Sabadell), 23 de febrer


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
ART

Un incendi malmet part d’una exposició d'Edgar Massegú al Tinglado 2 de Tarragona

TARRAGONA
música

Sidecars: “En dos minuts no podem dir tot el que hem d’explicar en una cançó”

GIRONA
EQUIPAMENTS

El govern aprova una partida de 5,9 milions per al ‘hub’ audiovisual de les Tres Xemeneies

BARCELONA
DANSA

El coreògraf Alexander Ekman porta al Liceu un ‘Midsummer Night’s Dream’ poc shakesperià

BARCELONA
MÚSICA

Joan Manuel Serrat, premi Princesa d’Astúries de les Arts 2024

BARCELONA
RIPOLL

Ramon González i Montse Bastons guanyen els Jocs Florals Comte Guifré

RIPOLL
MÚSICA

El festival de Dixieland torna al carrer

TARRAGONA
GIRONA

Vuit actuacions musicals i teatrals en el Pati Cultural 2024

GIRONA
CrÒNICA

Un Sant Jordi fred, però esplendorós