Cultura

Crítica

clàssica

De Schönberg a Brotons

Fa uns dies vam poder assistir a dos esdeveniments remarcables. El primer a Granollers, on l'Orquestra de Cambra d'aquella ciutat oferia un programa interessant. En primer lloc, la Kammersymphonie núm. 1 op. 9 d'Arnold Schönberg, que van tocar molt bé, i la segona part, dues obres amb solista vocal: el Lied de Valdtaube, dels Gurre-lieder també de Schönberg, en un arranjament per a conjunt de cambra del mateix autor, i els Wesendonck Lieder, WWV 91 de Richard Wagner en un arranjament d'Andreas N.Tarkmann. La revelació va ser la soprano Rosa Mateu, a qui no havíem sentit en aquest repertori. Amb una veu plena i una expressió convincent, ens va delectar en les dues obres i, en especial, en els Schmerzen i Traüme, les dues darreres cançons del cicle de Wagner que ens restaran molt temps en la memòria. Cal dir que l'arranjament cambrístic canviava l'atmosfera embolcalladora de l'acompanyament original de piano i el de gran orquestra i ho convertia, a voltes, en un diàleg punyent.

L'altre esdeveniment va ser en el Cicle de Cambra de L'Auditori, en què l'Arts Quartet (format per dos músics de l'OBC, Cristian Chivu i Alexandra Presaizen, i el viola Pau Cortese i la violoncel·lista Magdalena Manasi) col·laborava amb el pianista Albert Guinovart, en gran forma, i ens van oferir una obra remarcable de Salvador Brotons: A celebration of living.Quartet amb piano en mi, op 48. Van començar amb una obra de joventut d'Anton Webern, Langsamer Satz, i van cloure amb una obra monumental que nodreix l'actual any Schumann, el Quintet per a piano i cordes, op.44.

Orquestra de Cambra de Granollers amb Rosa Mateu i Arts Quartet amb Albert Guinovart
Teatre Auditori de Granollers (20 de febrer) i L'Auditori de Barcelona (21 de febrer).


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça MargaridaXirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles
Cinema

Belén Rueda i J.A. Bayona animen la recta final del BCN Film Fest

Barcelona
‘thriller’

Un altre líder suec pacifista amb un final tràgic