Cultura

Crítica

pop

Fredor ambiental

Poques vegades hem vist reaccionar tan fredament el públic en un concert amb l'aforament pràcticament ple. Els aplaudiments de rigor més un tímid picar de mans per seguir el ritme de Happy place, la penúltima cançó del recital. Aquesta fredor no quadra amb allò que, sobre el paper, ha de transmetre una artista com Katie Melua. Una noia que canta com els àngels, amb bon gust per triar les peces i amb una projecció impressionant de cara al futur.

Però, sobre l'escenari, Melua és una cantant que no sap transmetre les emocions. I aquest és l'handicap que li impedeix comunicar-se d'una manera més directa. Acompanyada d'una banda de quatre músics (amb el suport puntual d'un quartet de cordes i dos vents pregravats, però projectats a la pantalla), aquesta cantant nascuda el 1984 a la república exsoviètica de Geòrgia va oferir un recital impecable des del punt de vista tècnic, però decebedor des de l'òptica personal.

Un dels problemes d'aquesta distància és que Melua encara no ha trobat el seu estil propi. Passeja de la cançó melòdica i ensucrada de peces com Sailboat, The House i Red Balloons a un so electrònic aspre com el de God on drums, Devil on the bass i Twisted, passant pel blues d'Aphrodisiac o el rock primigeni de Going up country. Després d'aquesta diversitat, podem afirmar que la millor Melua és quan es transforma en una cantant de club fent composicions com ara A moment of maddness i Call off the search. Potser és això el que necessita: un local a mida que li permeti proximitat.

Katie Melua
L'Auditori (Barcelona), 16 de març


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
LLIBRES

Litterarum dedicarà la propera fira a reivindicar l’art com a teràpia

BARCELONA
Cultura

Mor als 89 anys el periodista i escriptor francès Bernard Pivot

ART

Torrent Pagès “reneix” en una exposició a la Fundació Valvi

Girona
TEATRE

Joan Lluís Bozzo torna al teatre amb un documental sobre salut mental juvenil

BARCELONA
TEATRE

El TNC furga en la comèdia dramàtica de família a ‘Amnèsia’

BARCELONA
Cinema

El Truffaut dedica un nou cicle de la Fimoteca a Wim Wenders

Girona
Joan Safont
Periodista i escriptor

“Els polítics tenen pànic de semblar massa intel·lectuals”

Barcelona
festival

Un segon maig amb la força de la paraula

barcelona
la crònica

Tyets: gran victòria i nou disc per al 2025

GIRONA