La bellesa del crani

Àlvar Soler exposa a Km 7 la seva sèrie sobre caps de brau

Fa un parell d'anys, el dis­se­nya­dor Àlvar Soler, prou fanàtic del moto­ci­clisme per haver arri­bat a col·labo­rar amb l'equip de com­pe­tició de Paul New­man, va pre­sen­tar a la Sala Vinçon de Bar­ce­lona una expo­sició sin­gu­lar basada en el casc, con­ver­tit aquí en un fetitxe, un reci­pi­ent amb ales, un càntir, un telèfon o un tros de mosaic en forma d'esfera. Aquells cascs tre­ba­llats amb incrus­ta­ci­ons i aero­sols que hono­ra­ven un objecte per­ma­nent­ment en con­tacte amb el cap i el pen­sa­ment van por­tar Àlvar Soler a ima­gi­nar una altra sèrie que apuntés al casc més impor­tant de tots: el crani mateix. D'aquí neix la sèrie que pre­senta fins a final d'aquest mes a la gale­ria Km 7 de Saus, a la car­re­tera d'Orri­ols a l'Escala, Cra­nis, una selecció de vint caps de brau, perquè són «els més espec­ta­cu­lars de tots, símbol alhora de l'espe­rit medi­ter­rani», trac­tats i mani­pu­lats amb pin­tura con­ven­ci­o­nal, aero­sols i implan­ta­ci­ons dels més diver­sos mate­ri­als, des de pedra, a metall i cuir, inclo­ent-hi una peça ela­bo­rada amb 4.500 cris­talls de la luxosa marca Swa­rovski incrus­tats a l'os. Per Soler, amb estudi a Vul­pe­llac, aques­tes peces són una ocasió per «era­di­car les con­no­ta­ci­ons nega­ti­ves del crani, la seva asso­ci­ació amb la mort, i mos­trar la bellesa natu­ral de l'os», porós i dúctil per con­ver­tir-se en ico­nes quo­ti­di­a­nes i amb una bona dosi d'humor,



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.