cultura

Crítica

cinema

La cosa és fer soroll

En primer lloc es pot pensar que Al borde del abismo és la peripècia d'un aspirant a suïcida, dalt de la cornisa d'un hotel, i els intents de la policia per dissuadir-lo. En segon lloc, tenim un flashback que ens mostra el passat d'aquest home, i potser llavors comencem a pensar que la pel·lícula ens l'explicarà. Però en tercer lloc acabem descobrint que darrere de tot això s'amaga un engany monumental, que tot és una farsa perquè es desenvolupi una altra cosa, que la veritable història va per un altre costat, proper al thriller d'enganys i suspens. Doncs bé, en aquesta progressió del desconcert en què es veu immers l'espectador a l'hora de veure un film com aquest està la seva única raó de ser: confondre l'audiència però no per tal de fer més complex el relat, sinó simplement perquè allò que sembla una estructura perfectament construïda és un galimaties. I el que podria tenir un to inquietant, misteriós, finalment és la narració banal d'un d'aquests robaments perfectes que poblen la història del cinema com bolets a la tardor. El muntatge paral·lel no deixa res al descobert, els secundaris actuen com titelles activats tant per la mecànica del relat com pels responsables de la pel·lícula i, el que és pitjor, el presumpte suïcida i la policia que vol impedir el gran salt al buit acaben introduint un romanticisme més aviat rudimentari en tot aquest embolic. Què és, doncs, Al borde del abismo? Una mostra més de la degradació del cinema de consum immediat, que ni tan sols ens proporciona el plaer d'estar ben tramat, de ser versemblant, de ser creïble. La primera pel·lícula del danès Asger Leth feta a Hollywood no augura precisament una carrera brillant.

Al borde del abismo
Dir.: Asger Leth. Int.: Sam Worthington, Elizabeth Banks.
EUA, 2011


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Cinema

El BCN Film Fest obre portes i espera Meg Ryan

barcelona
Mònica Soler Ranzani
Novel·lista

“Faig ficció, però em preocupa molt la versemblança”

Barcelona

Model i artista amb final feliç

Barcelona
ARTS EN VIU

Ròmbic produeix un ‘site specific’ amb 10 titellaires pel seu desè aniversari

BARCELONA
sant feliu de guíxols

Dani Fernández, La Oreja de Van Gogh i Nil Moliner, al 2n Idilic Festival

sant feliu de guíxols
mostra

Nova exposició permanent a la Fundació Josep Pla de Palafrugell

Palafrugell
Crítica

Lloança al gran misteri

Besalú

El Festival de Música de Besalú s’avança a la primavera

Besalú
TEATRE

El Poliorama reivindica Gómez de la Serna i Valle-Inclán amb un cabaret

BARCELONA