Cinema Estrena

Estrena

Bernat Salvà

Extraterrestres i hormones

Els lli­bres de Step­he­nie Meyer i les pel·lícules que ins­pi­ren ame­na­cen de con­ver­tir-se en un gènere en si matei­xos. La recepta dels seus èxits com­bina el gènere fantàstic amb una història romàntica molt simi­lar: un tri­an­gle amorós for­mat per una noia amb el cor divi­dit entre dos nois, tots ells molt joves i gua­pos. Si les històries de vam­pirs van arra­sar a les lli­bre­ries i als cine­mes, la novel·la The host (L'hoste), publi­cada el 2008, ja ha obtin­gut ven­des mul­ti­mi­lionàries. Veu­rem què passa amb la pel·lícula, produïda per la mateixa Meyer, amb un pres­su­post de 44 mili­ons de dòlars, més modest que la mit­jana del gènere. Avui s'estrena a l'Estat espa­nyol i, en les tres pro­pe­res set­ma­nes, arri­barà a una qua­ran­tena de països.

Si Cre­pus­cle pren com a pro­ta­go­nis­tes vam­pirs i homes llop, sense entrar mai en el gènere del ter­ror, L'hoste s'ads­criu for­mal­ment a la ciència-ficció, amb un refe­rent clar, La invasió dels lla­dres de cos­sos (la idea d'àliens que ocu­pen cos­sos humans), i altres de més indi­rec­tes, com Un món feliç, d'Aldous Hux­ley (un món per­fecte, blanc i asèptic, que subs­ti­tu­eix el caòtic i imper­fecte món dels humans) i Els jocs de la fam (també pro­ta­go­nit­zada per joves llui­ta­dors i ena­mo­ra­dis­sos). De tota manera, al que L'hoste s'assem­bla per damunt de tot és a una cre­ació de Step­he­nie Meyer, amb poca acció, una trama no exces­si­va­ment ela­bo­rada (ni amb gaire pro­fun­di­tat psi­cològica o filosòfica) i molt camp ado­bat amb hor­mo­nes per expan­dir la història d'amor a tres ban­des, que és el que real­ment li interessa.

El món està envaït per una raça d'alienígenes de tarannà pacífic però que ocu­pen els cos­sos dels éssers humans i n'expul­sen l'ànima i la consciència. Un petit grup d'humans es resis­tei­xen a ser ocu­pats i quan un d'ells, Mela­nie (Saoirse Ronan), final­ment és atra­pada, la seva iden­ti­tat es nega a ser expul­sada per no dela­tar el noi de qui està ena­mo­rat. L'alienígena, que s'ano­mena Wan­de­rer, i Mela­nie es dis­pu­ten el con­trol de la mateixa ment, i final­ment unei­xen esforços per inten­tar bus­car el noi que estima la humana. La cosa es com­plica quan Wan­de­rer coneix de pri­mera mà les sen­sa­ci­ons i pas­si­ons huma­nes i comença a interes­sar-se per un altre noi.

Dos actors més vete­rans, Diane Kru­ger (Troia), en el paper d'una alienígena obses­si­o­nada per Mela­nie, i William Hurt (Fills d'un déu menor), el cap dels dar­rers humans rebels, for­men part d'un repar­ti­ment essen­ci­al­ment jove, que ser­veix de mirall per al públic ado­les­cent, a qui va diri­gida majo­ritària­ment aquesta pel·lícula. A més de Ronan, la ger­mana petita de Keira Knight­ley a Expi­ació i actriu pro­ta­go­nista de The lovely bones, inter­pre­ten papers impor­tants Max Irons i Jake Abel (són els dos nois que com­ple­ten el trio pro­ta­go­nista).

Cal afe­gir un altre refe­rent impor­tant d'aquest film. Andrew Nic­col, el direc­tor de L'hoste, es va donar a conèixer amb Gat­taca, pel·lícula de ciència-ficció de baix pres­su­post pro­ta­go­nit­zada per uns joves Ethan Hawke, Uma Thur­man i Jude Law, que va gua­nyar el Fes­ti­val de Sit­ges del 1997. Lla­vors ja par­lava d'un món futur sofis­ti­cat i asèptic, sense lloc per al caos, la impro­vi­sació i la mal­dat. Un avor­ri­ment, vaja.

The host (L'hoste)
Direcció: Andrew Niccol Interpretació: Saoirse Ronan, Max Irons, Jake Abel, Diane Kruger, William Hurt Gènere: Romàntica - ciència-ficció País: EUA, 2013


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
The Host (L'hoste)

«The Host (L'hoste)»

Gènere: Ciència-ficció
Direcció: Andrew Niccol.
Intèrprets: Saoirse Ronan, Jake Abel, Max Irons, Diane Kruger.
Valoració crítica: [ep] [ep] [ep] [eb]

Publicat a