Fantasmes japonesos i selves sud-americanes
Si les pel·lícules fossin fills, es podria dir que el japonès Takashi Miike és com els conills: té un ritme de producció tan prolífic que en cada edició del Festival de Sitges acostuma a presentar, no una, sinó dues pel·lícules. Aquest any no ha estat cap excepció i Miike hi ha portat dos films que corroboren també el seu eclecticisme estilístic.
Si The mole song: Undercover agent Reiji exemplifica el seu vessant més lúdic i gamberro, Over your dead body –que es va presentar ahir dins la secció oficial– és una mostra del Miike més clàssic i mesurat.
La pel·lícula parteix de Yotsuka Kaidan, una peça de teatre kabuki que narra una història de fantasmes i que ha estat portada al cinema més de trenta vegades. A Over your dead body, Miike ofereix una mostra de teatre dins el cinema alternant els assajos d'un muntatge de l'esmentada obra amb la vida dels dos actors protagonistes, progressivament similar a la que estan representant. La pel·lícula peca d'una certa solemnitat, però té imatges de gran bellesa.
També es va poder veure ahir El ardor, de l'argentí Pablo Fendrik i protagonitzada i produïda per Gael García Bernal; una mena de western selvàtic amb ecos de La selva esmeralda i Deliverance, asfixiant però monòton.