Next portarà a Sitges la publicitat més creativa
Wieden+Kennedy és una agència de publicitat que va fer una espectacular campanya de Nike, Together, centrada en el retorn del jugador de bàsquet LeBron James a Cleveland. Els responsables d'aquesta agència i altres creatius i empreses com Timothy Goodman, Digital Kitchen i el català Mau Morgó formen part de la llista de convidats de Sitges Next, el nou Festival Internacional d'Innovació en Comunicació i New Media, que se celebrarà el 17 i el 18 d'abril.
Aquesta cita neix amb la voluntat de recollir les últimes tendències en comunicació, de reflectir la creativitat publicitària més innovadora, que treballa amb el disseny gràfic i l'audiovisual, però també amb internet, les xarxes socials, els nous canals de comunicació.
Recuperar espai perdut
“Catalunya sempre ha estat capdavantera en comunicació i creativitat, i amb Sitges Next hi ha la voluntat de recuperar aquest espai”, explica Xavier Duran, director de la Fundació Sitges, l'entitat responsable del festival de cinema fantàstic, que organitza també aquest nou esdeveniment. Una cita impulsada per l'Institut Català d'Empreses Culturals (ICEC) de la Generalitat i per l'Ajuntament de Sitges, en col·laboració amb el Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya i altres entitats. El festival vol omplir un espai buit a Catalunya, i “està enfocat a professionals, però també a nous talents”.
Nous llenguatges
El cineasta Christian Molina, un dels programadors de Sitges Next, explica que no oferiran “un festival de publicitat segons l'ús, sinó de nous llenguatges per arribar al públic; tot ha canviat en pocs anys”. Hi haurà conferències, aules taller i moltes altres activitats, amb convidats entre els quals també hi ha els dissenyadors gràfics Ash Thorp i Filipe Carvalho; Brosmind, dels germans Mingarro, instal·lats a Barcelona; Mucho, amb diverses oficines a Europa i els EUA; Cocolab, de Mèxic. El públic en general hi podrà accedir adquirint entrades: 30 euros un dia, 50 euros els dos i 60 euros les aules taller.