cultura

ORIOL CALVO

DIRECTOR DE L'ARGILLÀ ARGENTONA I DEL MUSEU DEL CÀNTIR

“Les grans fires europees són el model a seguir”

“La Fira del Càntir no s'estava morint, però sí que havíem entrat en una mena d'estancament en els darrers anys que calia trencar”

“No busquem un creixement ràpid en participants, busquem la millora de la qualitat”

Salt endavant
Oriol Calvo es mou entre el nerviosisme de l'estrena i la confiança d'haver fet el pas que calia. Aquest cap de setmana Argentona serà l'escenari de la gran cita de la ceràmica internacional. Confia de ple que la decisió hagi estat l'encertada per a una cita tradicional amb entitat pròpia

És el màxim res­pon­sa­ble d'una fira con­so­li­dada que es llença a l'aven­tura de reno­var-se de dalt a baix per poder con­ti­nuar sent un refe­rent i situar l'ara ja Argillà Argen­tona com el gran esde­ve­ni­ment ceràmic de Cata­lu­nya i una de les grans que hi ha a l'Estat.

Reno­var-se o morir?
Reno­var-se com un repte per asso­lir uns objec­tius, per demos­trar-nos a nosal­tres matei­xos que podem acon­se­guir-ho. La Fira del Càntir no s'estava morint, però sí que havíem entrat en una mena d'estan­ca­ment en els dar­rers anys que calia tren­car si volíem garan­tir un futur per a la fira.
Des­lli­gar-se de la festa major per cami­nar sola.
Amb la festa major hem com­par­tit un llarguíssim recor­re­gut i amb­dues cites s'han bene­fi­ciat l'una de l'altra, però també a vega­des hi havia certa con­fusió en els límits entre totes dues i això no era bo. La fira té enti­tat pròpia per ser focus d'atracció per si sola i hi havia certs aspec­tes que ens empe­nyien a can­viar.
Com ara?
La data. A l'agost hi ha altres cites ceràmiques arreu de l'Estat i d'Europa que ens feien ombra. L'opinió dels par­ti­ci­pants, que ens deien que calia can­viar de dates i arris­car-se amb noves pro­pos­tes, i la neces­si­tat d'aga­far nous públics més espe­ci­a­lit­zats, com ara arqui­tec­tes o inte­ri­o­ris­tes que a l'agost són de vacan­ces.
I per què Argillà?
Perquè és el con­cepte que uneix les grans fires de ceràmica euro­pees. N'hi ha una a Aubanha, prop de Mar­se­lla, i una altra a Faenza, a Itàlia. És el nos­tre model a seguir.
Pas­sem de 70 expo­si­tors a 85. El crei­xe­ment no és exces­siu.
No bus­quem un crei­xe­ment ràpid, bus­quem la millora de la qua­li­tat i això ja ho hem acon­se­guit amb la par­ti­ci­pació de cera­mis­tes d'Itàlia, Rússia, França, Polònia, Por­tu­gal... La presència inter­na­ci­o­nal està més que garan­tida i ens consta que a l'exte­rior estem molt ben con­si­de­rats. Ara cal convèncer el públic de casa, que sem­pre és el més exi­gent.
El risc de no ence­tar-la és alt.
Som molt cons­ci­ents, i men­tre el cap et diu que calia fer el pas el cor només et posa pegues. Però tenim el marge ini­cial d'aquest pri­mer any, de veure com fun­ci­ona, de resol­dre els aspec­tes que no aca­ben de rut­llar. Hi hem posat molt esforç i estem con­vençuts que la nova fira tindrà un llarg recor­re­gut.
La impli­cació d'Ajun­ta­ment i enti­tats també és cab­dal.
Sense ells no seria pos­si­ble Argillà Argen­tona. Tenim un munt de pro­pos­tes com­ple­mentàries per a aquest cap de set­mana. La fira de ceràmica d'Argen­tona més que fira és un fes­ti­val perquè en gau­deixi tot­hom.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia