Cinema

Léa, la reina absent

Fa vuit anys, Léa Seydoux va guanyar, junt amb Abdellatif Kechiche i Adèle Exarchopoulos, la Palma d’Or de Canes per La vida d’Adèle. Així ho va dir el president del jurat, Steven Spielberg: el màxim premi reconeixia el treball de tots tres. Des del 2013, ha tornat molts de cops a Canes i aquest any hi havia de ser amb quatre films: The French dispatch, de Wes Anderson; Tromperie, d’Arnaud Desplechin; The story of my wife, de l’hongaresa Ildiko Enyedi, i France, de Bruno Dumont, que es projectarà avui. Havia de ser, doncs, la reina d’aquesta edició. Certament, hi va deixant empremta, però, afectada per la Covid, no ha pogut fer-s’hi present. Pel que fa a la tercera pel·lícula, basada en una novel·la de l’hongarès Milan Fust publicada el 1945, hi interpreta l’esposa d’un capità de vaixell que, amb la idea de fer-ho a la primera dona que entrés en un restaurant, li demana per casar-se només de veure-la. El desig, la desconfiança, la gelosia, la passió reviscuda van alternant-se en el protagonista masculí (el punt de vista sospitós de la feminitat domina en un film dirigit per una dona) en una narració de llarguíssima durada que, atrapada en un cert academicisme, dona voltes sobre ella mateixa.

A concurs també s’hi ha presentat un decebedor film de Sean Baker després d’explorar la marginalitat dels EUA amb Tangerine i The Florida project. Ho torna a fer amb Red Rocket, protagonitzada per un actor porno que torna des de Los Angeles a Texas per fer de paràsit, ocupant la casa de l’exdona, mentre sedueix una adolescent. Un pocavergonya omnipresent que Baker aprofita per crear situacions suposadament divertides sense un distanciament moral.

Entre els films recents a concurs, destaca Les Olympiades, de Jacques Audiard, que no fa referència a la competició esportiva, sinó al nom d’una estació de metro del districte 13 de París. Una barriada de classe mitjana i multiracial per fer atenció a tres personatges que representen la precarietat laboral dels joves i la seva experiència del desig sexual. Un film potent del present.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Faulkner, l’autor de les mil veus

Barcelona
MÚSICA

Guillamino: “A la música del país, li falta un sentiment una mica més de tribu”

BARCELONA
música

Lecocq debuta amb ‘Sous la glace / Sota el gel’, un manifest bilingüe contra la superficialitat

la bisbal d’empordà
Crítica
música

Blau de Colònia

GIRONA
calonge

L’Orquestra Di-versiones encapçala el cartell del tercer OncoMusic Fest

calonge

Llum verda a la nova biblioteca central pendent de trobar el finançament de 13,9 milions

SANT CUGAT DEL VALLÈS
TEATRE

El TNC aborda la crítica al sistema judicial amb ’Els criminals’

BARCELONA
Cultura

Adeu a Lorena Velázquez, la reina del cinema fantàstic

novetat editorial

Laurent Binet presenta una novel·la epistolar i detectivesca

Barcelona