Música

La crònica

Una festa sense fronteres

Fa anys que La Bressola, l’associació que organitza la xarxa d’escoles catalanes a la Catalunya del Nord, impulsa projectes discogràfics, amb artistes de tot tipus, com a eines de sensibilització, difusió, aprenentatge i suport a un projecte educatiu acostumat a lluitar, amb més imaginació que recursos, per sobreviure en un (altre) estat centralista. L’últim disc inspirat per La Bressola és probablement un dels més agosarats, perquè s’hi ha buscat l’aliança amb The Tyets, el duet maresmenc que s’ha convertit en una peça clau de les noves músiques urbanes en català i que, per a l’ocasió, ha sabut aglutinar al seu voltant una representació prou àmplia i interessant d’aquests estils arreu dels Països Catalans. No és la primera vegada que La Bressola busca complicitats artístiques en creadors poc convencionals –un bon exemple seria Cançonetes per La Bressola, que Xavi Lloses i l’Escolania de la Quadratura del Cercle van gravar el 2011, amb Refree, Mazoni, Lluís Gavaldà, Gerard Quintana, Lídia Pujol, Anna Roig, etc.–, però amb Animalari urbà s’ha fet un pas més cap a una saludable desinhibició, recompensat amb el premi Enderrock al millor disc de música familiar del 2021. Diumenge al migdia, va tenir lloc l’estrena en directe d’Animalari urbà, a la sala de cambra de l’Auditori de Girona, pràcticament plena. Era, per tant, la primera vegada que The Tyets i la seva banda, formada per quatre micos molt trempats –dues guitarres, bateria i percussions–, afrontaven el repte de tocar per a un públic intergeneracional, amb les seves trepidants adaptacions dels poemes sobre animals d’Enric Larreula. Repte superat. Per posar-hi només una però, s’hauria agraït que el volum no fos tan alt.

Animalari urbà té com a fil argumental la recerca d’un ratolí “molt tronera” que dona títol al primer single del disc. El rosegador apareix entre el públic al principi i després se’l va reclamant infructuosament durant el concert, mentre van desfilant els convidats –i algun lleó progressista– com ara Yung Rovelló (El pingüí), Andana (La tortuga), l’exuberant Baaldo (La cuca), Yung Rajola (El colom) i els gironins Pol Bordas i Malson Atmosfèric (L’aranya). En els últims temes, inclosa La girafa –tot un hit–, 29 nens i nenes de La Bressola van sortir a fer els cors, per cloure una gran festa sense límits d’edat ni fronteres de cap tipus.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Clara Gispert, canvi i plenitud

girona
festival

Convivència i músiques del món en el quart Festival Jordi Savall

Barcelona
Crítica

A la recerca de la tradició perduda

Música

Classe B, Fortuu, Jost Jou i Juls, candidats del Talent Gironí més ‘urbà’ de Strenes

girona
Éric Besnard
Director de cinema

“Hem caigut en l’histerisme col·lectiu i no parem a pensar”

Barcelona
MÚSICA

Joan Magrané estrena a Peralada un responsori per a la Setmana Santa del segle XXI

girona
música

Twenty One Pilots actuaran al Palau Sant Jordi l’abril vinent

Barcelona
ART

Estudien si la part superior del mosaic de la Casa Navàs també és de Joaquim Mir

REUS
art

Mor Richard Serra, l’escultor monumental

barcelona