Cinema

Terrorífic ‘bullying’

Cerdita va néixer com a curtmetratge el 2018 amb les mateixes directora i protagonista (Carlota Pereda i la carismàtica Laura Galán) i ja s’intuïa l’eclosió que s’ha acabat produint. Fa uns dies s’ha presentat al Festival de Sitges, on ha estat rebuda amb ovacions abans i tot de projectar-se –i encara més després–, i ha estat distingida amb el premi Méliès d’Or, atorgat per la Federació Internacional de Festivals de Méliès. Però l’èxit no se circumscriu als festivals de cinema fantàstic: primer de tot va ser presentada a Sundance, on va rebre elogis de la crítica, i fa unes setmanes al Festival de Sant Sebastià.

Cerdita pren com a títol l’insult que les noies d’un remot poble extremeny diuen a la protagonista, Sara, una noia grassa que pateix un bullying brutal. L’aparició d’un home misteriós que segresta les assetjadores i la mort del socorrista de la piscina sacseja el poble.

Carlota Pereda, cineasta debutant i pionera en el terror estatal dirigit per dones, va idear aquesta història al mateix poble on estiueja, quan va veure una noia adolescent banyant-se a la piscina al migdia sola. La cineasta s’ha inspirat en el subgènere de terror del gòtic nord-americà i en autors com Stephen King. “El que fa King en els seus llibres és un retrat d’un lloc amb gent reconeixible –explicava Carlota Pereda a Sitges–. Crec que això faltava en el terror d’aquí, tot i que s’ha fet en pel·lícules com Verónica, [Rec] i El bosque del lobo.”

Realisme, rialles i crítica

Pereda construeix Cerdita, doncs, amb un registre realista, combinat amb una concepció del terror amb petites dosis d’humor negre, i amb influències explícites de films com La matança de Texas i Jeepers Creepers. Tot plegat, travessat de dalt a baix per una duríssima crítica social a l’assetjament, a “la violència normalitzada que es transmet de generació en generació”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Faulkner, l’autor de les mil veus

Barcelona
MÚSICA

Guillamino: “A la música del país, li falta un sentiment una mica més de tribu”

BARCELONA
música

Lecocq debuta amb ‘Sous la glace / Sota el gel’, un manifest bilingüe contra la superficialitat

la bisbal d’empordà
Crítica
música

Blau de Colònia

GIRONA
calonge

L’Orquestra Di-versiones encapçala el cartell del tercer OncoMusic Fest

calonge

Llum verda a la nova biblioteca central pendent de trobar el finançament de 13,9 milions

SANT CUGAT DEL VALLÈS
TEATRE

El TNC aborda la crítica al sistema judicial amb ’Els criminals’

BARCELONA
Cultura

Adeu a Lorena Velázquez, la reina del cinema fantàstic

novetat editorial

Laurent Binet presenta una novel·la epistolar i detectivesca

Barcelona