Arts escèniques

Crítica

teatre

Proposta massa frontal

El Temporada Alta va descobrir una Christiane Jatahy intuïtiva, que necessitava posar primers plans als seus espectacles amb jocs de càmera a l’escena. Aquell Júlia (2013) de cinema live, inspirat en el text de Strindberg, era cruelment revelador, pel que ensenyava i pel que, podent-ho fer, deixava a la penombra. Ara Depois do silêncio, que parteix de la novel·la Torto Arado, fa una exposició frontal. El públic assisteix a una mena de conferència representada amb una gran pantalla que desplega la immensitat de la Chapada Diamantina (un territori quasi verge propietat de latifundistes més gran que tota Catalunya). El cop és frontal, rebota. Impacta però no fereix, com si la quarta paret impedís involucrar-s’hi. La proposta que denuncia la impunitat dels terratinents davant els crims que encarreguen per desactivar el moviment dels Sense Terra és potent en el contingut i impactant en els recursos, però massa feble en la connexió.

La festa intensa que s’ha rodat a les comunitats Remanso i Iúna (Brasil) sobreviu a l’escenari amb la presència dels actors que hi arriben a interactuar, però no puja per la grada. De fet, aquest exercici ja es va provar a O agora que demora (2019), a partir d’un particular Ulisses indígena. També a A floresta que anda, el públic va entrar a l’escenari, com si fos una instal·lació en què se sobrevivien alguns quadres del banquet de Macbeth. Intents de generar una connexió més o menys reeixits. Ara, hi ha renunciat. I així el testimoni de João Pedro Teixeira queda exposat fredament. Sí que hi ha una certa vibració amb el misteriós ganivet i la trampa per caçar el llop. Però és un repic de tambor que continua quedant allunyat. I és una llàstima perquè tots voldríem combregar amb aquest dolor.

Depois do silêncio
Direcció i dramatúrgia: Christiane Jatahy
Divendres, 28 de novembre al Canal. Temporada Alta


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

SÓNAR 2024

Entre clàssics gals i transgressors kenyans

BARCELONA

Revista centenària

Banyoles
Lluïsa Julià i Capdevila
Directora de la “Revista de Catalunya”

“Volem fer més visible la «Revista de Catalunya»”

Banyoles
“La ‘Revista de Catalunya’ sempre ha estat fidel als seus principis”
Josep M. Roig Rosich
Historiador

“La ‘Revista de Catalunya’ sempre ha estat fidel als seus principis”

Banyoles
Joan Villarroya Font
Historiador i autor del llibre “Mussolini contra Barcelona”

“Al darrere del bombardeig del 17 de març del 1938 hi havia Mussolini”

Badalona
música

Aire, el nou projecte dels cassanencs Anna Pérez i Xevi Vallès, estrena el seu primer disc

cassà de la selva
cultura solidària

El 19è festival El Patio de La Penyora arribarà dimarts al centre penitenciari de Wad-Ras

girona

Manrique salva el primer curs al Lliure amb un cartell molt popular

BARCELONA
ART

Clara Oliveras honora l’exili de l’avi al Mume a través d’una pala

La Jonquera