Cinema

Héctor Fáver impartirà dos tallers creatius de cinema

El director i professor de cinematografia col·labora amb l’Associació Gironina de Teatre (AGT), l’escola de teatre El Galliner i el Festival de Cinema de Girona per oferir una “experiència col·lectiva”

“Hi ha qui diu que en el cinema ja està dit absolutament tot. A mi em sembla que està tot per fer.” Héctor Faver (Buenos Aires, 1960) té clar que el cinema és un treball en equip –“no una simple maquinària en cadena de distribució que tant podria fer pel·lícules com botifarres”–, per això sempre defensa que els actors i les actrius són quasi coguionistes i comuntadors: “Si plegats han de fer una pel·lícula, qui millor que els intèrprets, que han de conèixer a fons els personatges, per desenvolupar-los.”

Amb aquesta teoria que fa anys que porta a la pràctica, Fáver, que té una llarga experiència impartint cinematografia a Barcelona, ha fet, a través de la seva productora, una desena de llargmetratges realitzats per alumnes i professors i més de 270 curtmetratges realitzats íntegrament pels alumnes. Ara, d’aquests tallers creatius que pretenen abordar el fet creatiu a través d’una experiència multidisciplinària i col·lectiva n’impartirà dos a Girona a través de la Fundació del Festival de Cinema de Girona amb la col·laboració de l’Associació Gironina de Teatre (AGT) i de l’escola de teatre El Galliner.

Aquests tallers es duran a terme des del mes de gener a l’abril per, a continuació, entre els mesos de maig i juny, començar el rodatge i, finalment, el muntatge. Tot un procés, com detalla, que haurà comportat la creació d’una pel·lícula: el guió (des de la idea i el desenvolupament de la construcció dels personatges fins a la realització del guió definitiu), el rodatge, el muntatge i la postproducció.

El professor explica que, una vegada finalitzades les pel·lícules, s’iniciaran els mecanismes convencionals de promoció d’un llargmetratge professional: presentació per optar a festivals estatals i internacionals, presentació per optar a les nominacions dels premis Gaudí, Goya i de l’Acadèmia Europea, estrenes en sales comercials i emissió en televisions estatals i internacionals i en plataformes.

Això implicarà l’oportunitat de treballar conjuntament amb una quinzena d’actors coordinats pel director de cinema Héctor Fáver i amb la participació del muntador Tomás Suárez. “Volem oferir una experiència més propera a l’art de fer cinema; si més no, més completa”, remarca l’autor de films com ara La memoria del agua, presentada en el festival de Canes l’any 1992, i Invocación, en la Mostra de Venècia.

Sessió informativa

Concretament, dels tres tallers que ha impartit últimament,es pot veure a la plataforma Filmin Voces rotas, Noche de espejos està completant la postproducció i Las luces està en fase de muntatge.

A Girona, oferirà dos allers, de què es farà una xerrada informativa dijous 10 de novembre (19 h) a l’escola El Galliner de la Casa de Cultura en què es podrà obtenir més informació.

LA DATA

10.11.2022
Es farà la xerrada informativa sobre els tallers a l’escola El Galliner de la Casa de Cultura.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Els propers reptes

Els propers reptes

BARCELONA
ÒPERA / DANSA

El Liceu convidarà Bieito, Ollé, Castellucci i McVicar el 24/25

BARCELONA
LLIBRES

“Calonge, poble de llibres” prepara una gran festa per Sant Jordi

CALONGE
M. Aritzeta
Escriptora, autora de ‘Les dones del lli’

“La lluita i el camí fet per les dones no han estat endebades”

Valls
bcn film fest

Tirar-se els plats pel cap a la Costa Brava

Barcelona
Cinema

Uns dracs amb ADN xinès, australià i europeu

màlaga

Salvat-Papasseit, sempre jove

Barcelona
Drama biogràfic

Radiografia d’una relació tòxica amb un home més gran

Crítica

La recerca de tresors enterrats