Cultura

Crítica

cançó

Trajectòria i evolució

En els recitals de Dyango, abans, ara i sempre, el que importa és la seva veu

Criticar un artista amb un currículum com el de Dyango et canvia les tecles de lloc. Són 45 anys, 50 àlbums i un munt de discos d'or i platí. Només per aquestes dades, cal anar amb dits de plom. Cal cercar paraules que no existeixen per expressar que la música evoluciona a un ritme tan frenètic que cap artista mortal pot seguir-li el ritme, ja que en el concert que el cantant barceloní va oferir dimecres al Palau tot semblava antiquat, excepte el seu aspecte.

Des de la posada en escena cantant abans de sortir a la llum, fins al so d'una banda centralitzada en dos teclats, tot semblava venir d'una altra època si no fos per com brillava l'artista, més prim i esvelt, amb llampant vestit i camisa de mànegues extrallargues. És possible que aquesta inherent sensació de retorn al passat estigui accentuada pel so, excessivament reverberat, que treia nitidesa a la veu. Una llàstima, perquè en els concerts de Dyango, abans, ara i sempre, el més important és la veu, els matisos i les modulacions que l'han dut a la fama internacional. En aquesta ocasió, no la vam poder sentir en tota la seva esplendor.

Amb el dramatisme gestual habitual, Dyango va oferir un repertori variat. Té on triar i remenar. Li va dedicar una peça a la seva mare, com sempre que actua a Barcelona, i entre tango i bolero, entre balada i cançó romàntica, va fer al·legacions contra la pirateria i ens va recordar la seva trajectòria artística. Que és molta i molt gran, encara que a hores d'ara no viatgi en els vagons de la modernitat.

Dyango
XII Festival del Mil·lenni
Palau de la Música Catalana (Barcelona), 29 de desembre


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça MargaridaXirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles
Cinema

Belén Rueda i J.A. Bayona animen la recta final del BCN Film Fest

Barcelona
‘thriller’

Un altre líder suec pacifista amb un final tràgic