Cultura

Crítica

flamenc

Epifania flamenca

Com si es tractés d'una bestreta abans de l'arribada dels Reis d'Orient, els responsables del festival De Cajón van decidir avançar la data inaugural per tal d'acollir una producció específica de Niña Pastori absolutament condicionada a les dates nadalenques. La jugada els va sortir rodona, com es va veure reflectit en un Palau ple fins a l'orgue. Però no tan sols pel motiu crematístic de la bona taquilla, sinó també per la possibilitat que va oferir de veure la cantant gaditana més ficada en l'essència flamenca i en les sonoritats d'arrel del que ens té acostumats. Un autèntic regal en forma d'epifania flamenca va ser, sense anar més lluny, el martinete sobre el naixement de Jesús que la Pastori va oferir a l'inici. Va ser durant aquest primera part, vestida de negre com mana la tradició, quan la cantant va exhibir el seu potencial com a cantaora de cadira i quejío amb nadales poc conegudes i gens convencionals. Una vessant que va tenir la màxima intensitat quan va estrenar en la seva veu, més flamenca que mai, la nadala que des que era petita sent cantar a la seva mare per aquestes dates. Va ser una llàstima que poc després arribés el moment de les concessions i que, entre aquestes, Pastori decidís recordar la memòria d'Enrique Morente amb una descafeïnada versió del clàssic Nit de pau precedida d'una no menys mel·líflua adaptació de White Christmas. Unes adaptacions tan prescindibles com obligat resultava que la festa acabés amb els clàssics ibèrics dels peixos que beuen en el riu i amb allò de “ande, ande, ande, la marimorena”. Tot i que es va acabar imposant el tòpic, durant més d'un moment en el transcurs de la vetllada una estrella va lluir en el firmament flamenc.

Niña Pastori
Palau de la Música. Festival De Cajón. Barcelona. 3 de gener.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
TEATRE

El Maldà invoca els ‘maleïts’ dels 90 per a interpel·lar l’avui dels joves actuals

BARCELONA

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça Margarida Xirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona

El cinema comercial no remunta

Barcelona

El cinema (d'autor) es fa veure

Barcelona / Los Angeles
Cinema

Belén Rueda i J.A. Bayona animen la recta final del BCN Film Fest

Barcelona