Cultura

Crítica

folk

Invent a tres

Aposta valenta i imaginativa per encetar el Tradicionàrius: un cor de polifonia masculina (La Mata de Jonc), un descarat de la tenora (Jordi Molina) i un percussionista sòlid i versàtil (Enric Canada), tots aplegats en un espectacle, Cants a tenora, que presenta cançons tradicionals amb girs sorprenents i una diàfana denominació d'origen empordanesa.

La feina de Molina amb la tenora, com sempre, impecable. A Cants a tenora és l'encarregat de posar un contrapunt volàtil al pes de les veus; i ho fa, per exemple, simulant el vent que corre per les valls a “Aqueres montanhes”, reproduint ell solet tot el xivarri d'una granja per celebrar “Els funerals del porc” o jugant amb els pedals i les distorsions a la manera d'un Hendrix de la tenora. La singularitat del seu instrument realça la dimensió comunitària del cant polifònic, establint un potent joc de contrastos a l'escenari que, per poc que rodi a partir d'ara, pot créixer encara més. Perquè la polifonia popular, una de les formes musicals amb més tradició a la Mediterrània occidental, no és que sigui gaire coneguda a casa nostra. Ramon Manent, un dels músics catalans que més ha treballat aquest camp, va deixar mostres del seu talent narratiu amb una excepcional versió d'”Els contrabandistes”. L'originalitat d'aquest invent a tres bandes es completa amb el suport rítmic d'Enric Canada, efectiu ja sigui amb les baquetes, amb un càntir o amb uns picarols lligats a la canella.

Cants a tenora
24è Festival Tradicionàrius
C.A.T. Barcelona, 14 de gener


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
guardó

Gemma Lienas rep el Premi Cedro per la defensa dels drets d’autor

madrid
cinema

BCN Film Fest premia ‘El destino de Maya’

barcelona
Cultura

Mor Helen Vendler, crítica de gran influència

TEATRE

El Maldà canta Pau Riba i Malvido interpel·lant els joves

BARCELONA

Mario, Llull i el manuscrit Voynich

Liliana Torres
Directora de cinema

“Les mamíferes no tenim l’instint de ser mares”

Barcelona
Crítica

Les tres vides d’una cantant llegendària

ARTS EN VIU

Una funambulista creuarà la plaça Margarida Xirgu per inaugurar el Circ d’Ara Mateix

BARCELONA

Cines que no són ‘només un cinema’

Barcelona