Cultura

Crítica

clàssica

En plena forma

La Banda Municipal de Barcelona, en la quarta temporada com a grup resident a l'Auditori, va demostrar el seu alt nivell. En una programació ambiciosa, han fet a cada concert una estrena de compositors del país juntament amb obres interessants compostes o adaptades per a banda. Diríem que ha recuperat el seu prestigi fundacional, de quan, dirigida per Joan Lamotte de Grignon, òrfena Barcelona d'una orquestra simfònica estable, els melòmans acudien encisats a sentir-la. Les dues obres que el director va dirigir de memòria i va transmetre al conjunt tota la vitalitat exigible van ser les adaptacions de quatre de les danses de Spartacus, d'Aram Khatxaturian i de les Danses polovsianes del Príncep Igor d'Aleksandr Borodin. En canvi no estava tan treballat el Concert per a piano, instruments de vent i percussió de Jordi Cervelló, en què la prestació del pianista no gaudia del corresponent equilibri sonor amb la formació instrumental. S'intueix que és una obra que pot tenir èxit entre el públic amb moments de gran pianisme i d'especial sensibilitat, però a la qual li cal una interpretació clara i decidida. Esperem que es prodigarà si més no en la versió per a piano i orquestra que ja existeix i que deu estar pendent d'estrena. Va iniciar el programa una obra del valencià Rafael Talens, que incorpora no poc del populisme simfònic americà i que, just abans d'un original solo de tuba, aconsegueix com a rúbrica del inici de l'obra un acord sonor magnífic.

Banda Municipal de Barcelona
Enrique Bagaria al piano. Salvador Brotons, director.
L'Auditori, 30 de gener.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.