cultura

L'estiu a escena

‘Blues' de la platja Gran

La Big Mama i l'Original Jazz Orquestra del Taller de Músics van reivindicar les grans veus femenines del ‘blues', divendres a les Nits de Jazz a Platja d'Aro

Ja ho cantava Jonathan Richman: “La platja és una de les millors coses que tenim.” Potser no és una gran cita, però és una veritat com una casa. La platja és un espai ideal per fer-hi moltes coses, per exemple, per escoltar bon jazz a la fresca. I això és el que proposa, des de fa 14 anys, el festival Nits de Jazz a Platja d'Aro, que aquest any ha programat vuit concerts gratuïts a la platja Gran, a prop de la singular roca d'aspecte equí coneguda com el Cavall Bernat. Aquest any, el temps ha estat favorable i els concerts són tot un èxit de públic: amb les mil cadires que hi posa la brigada municipal es fa curt i la gent seu a la sorra o veu els concerts des del passeig. N'hi ha que s'emporten l'hamaca de casa i uns quants sopen allà mateix, amb pizzes o entrepans. A la platja no hi calen
formalitats, ni vestits de gala.

El festival, dirigit per Josep Maria Sauret, va programar divendres el seu penúltim concert: l'espectacle Bluesin' the jazz, de la Big Mama Montse i l'Original Jazz Orquestra (OJO) del Taller de Músics. La seva és una proposta divertida i trepidant, realment apta per a tots els públics. De fet, a primera fila i asseguts a la sorra hi havia un bon nombre de nens i nenes, força atents al que passava a l'escenari. L'espectacle de la Big Mama i l'OJO, una dinàmica formació integrada per una vintena d'alumnes i professors del Taller de Músics, ret homenatge a les grans cantants de blues que van treballar conjuntament amb orquestres de jazz, com ara Ma Rainey, Bessie Smith, Ida Cox, Alberta Hunter, Sippie Wallace, Victoria Spivey, Memphis Minnie, Helen Humes, Carrie Smith i Juanita Hall. És probable que moltes d'aquestes pioneres gairebé no trepitgessin la platja: prou feina tenien a sobreviure als prejudicis racials i a altres dures circumstàncies vitals. Només cal escoltar cançons com ara A good man is hard to find (un home bo és difícil de trobar) i Send me to the electric chair (envia'm a la cadira elèctrica). Però a la platja, en ple summertime, amb la remor de les onades i una escenografia formada per milions d'estels i algun pescador de canya, l'enèrgica veu de la Big Mama invocava, amorosament i millor que en cap altre auditori fet per l'home, els esperits d'aquestes grans dones del blues.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
SÓNAR 2024

Entre clàssics gals i transgressors kenyans

BARCELONA

Revista centenària

Banyoles
Lluïsa Julià i Capdevila
Directora de la “Revista de Catalunya”

“Volem fer més visible la «Revista de Catalunya»”

Banyoles
“La ‘Revista de Catalunya’ sempre ha estat fidel als seus principis”
Josep M. Roig Rosich
Historiador

“La ‘Revista de Catalunya’ sempre ha estat fidel als seus principis”

Banyoles
Joan Villarroya Font
Historiador i autor del llibre “Mussolini contra Barcelona”

“Al darrere del bombardeig del 17 de març del 1938 hi havia Mussolini”

Badalona
música

Aire, el nou projecte dels cassanencs Anna Pérez i Xevi Vallès, estrena el seu primer disc

cassà de la selva
cultura solidària

El 19è festival El Patio de La Penyora arribarà dimarts al centre penitenciari de Wad-Ras

girona

Manrique salva el primer curs al Lliure amb un cartell molt popular

BARCELONA
ART

Clara Oliveras honora l’exili de l’avi al Mume a través d’una pala

La Jonquera