cultura

Crítica

música

El misteri Pérez-Fernández

Sense voler menysprear en absolut la gran aportació que Raül Fernández (Refree) fa en aquest duel de titans que és la seva aliança amb Sílvia Pérez, és evident que la gran majoria del públic que omplia dissabte les grades de l'Espai Port de Sant Feliu de Guíxols hi era bàsicament per ella, molts sense saber gaire bé què cantaria o deixaria de cantar, només per escoltar en directe una de les millors veus que corren avui pel món. El gran misteri del tàndem Pérez-Fernández és que, lluny d'acomodar-se en un repertori i uns arranjaments convencionals que servissin només com a vehicle per al lluïment de la veu de la Sílvia, prefereixen fer apostes d'autèntic risc, tan experimentals que un arriba a pensar que una part del públic sortirà fugint per la porta en qualsevol moment. I no passa això. Al contrari. Després de dues hores de concert i una segona tanda de bisos molt reclamada –la Menuda, de Serrat, i El cant dels ocells–, la gent continuava dissabte ovacionant els dos músics i demanant que no marxessin. Un misteri ple de màgia.

Part d'aquesta màgia l'aporta Sílvia, l'antidiva, a través de la seva naturalitat a prova de bomba: “Jo venia aquí a fer-me el DNI”, va dir a Sant Feliu per subratllar que realment estava cantant molt a prop del seu Palafrugell natal. Tots dos sols a l'escenari envoltats de les guitarres de Raül, van començar el concert amb Abril 74, de Llach, que també obre el disc Granada, on en canvi no apareix el segon tema del concert, Tonada de luna llena, de Simón Díaz.

Tornant a Granada, van passar pels lieder de Schumann en alemany i pels monuments a l'amor de Piaf en francès i Chet Baker en anglès (“En realitat no sé parlar cap idioma però sé el que canto”), per continuar amb Mercè, de Maria del Mar Bonet; el medley d'Albert Pla (“Papa, jo vull ser torero...), i el doble homenatge al Despegando, d'Enrique Morente, font primordial d'inspiració per a Granada. A propòsit, alguns moments del concert rememoraven la mítica trobada entre el cantaor i Sonic Youth.

Violeta Parra, les Corrandes d'exili, el tribut als pares de Vestida de nit i el Pequeño vals vienés (Lorca-Cohen-Morente) van tancar el concert abans de donar pas a uns bisos força sorprenents: Rehab, d'Amy Winehouse, i Single ladies, de Beyoncé (“No ens van donar els drets per posar-les al disc”), amb ella pletòrica al tambor, i Gallo rojo, gallo negro, clàssic del repertori de Sílvia, a petició popular.

Sílvia Pérez Cruz i Raül Fernández Miró
Festival de la Porta Ferrada, Espai Port de Sant Feliu de Guíxols; dissabte, 19 de juliol


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

COMUNICACIÓ

El lleidatà Lluís s’imposa per sorpresa en la final del concurs ‘Eufòria’

BARCELONA
Ester Boquera Diago
Directora de ‘Les publicacions de la Generalitat de Catalunya, 1931-1939

“La Generalitat republicana va editar quasi 90 títols a l’any”

Banyoles
art / música

Més de 40 artistes de diferents disciplines, al Wart Project 24

sant jordi desvalls
música

Joanjo Bosk reprèn la línia poètica amb ‘Cançó de repòs’, de Leveroni

figueres
Cultura

Margot Benacerraf, figura històrica del cinema veneçolà

música

El grup tarragoní Stromboli Jazz Band, en un festival de ‘dixieland’ a Portugal

tarragona
Cultura

La Patum Infantil omple de balls i salts la plaça de Sant Pere

Berga

L’Escola de Teatre La Diana estrena ‘Un Dios salvaje’ a El Canal

Salt
música

Salvador Sobral clourà la 20a edició de l’(a)phònica amb un concert gratuït

banyoles