clàssica

S'engega «El primer Palau»

Cadascuna de les sessions, ben combinades pel músic Lluís Millet, acostuma a tenir una programació atractiva, com prova la bona entrada que la sèrie registra

Després de tant de safareig sobre l'anomalia financera del Palau, reconforta veure que la vida segueix i que es van reprenent les sèries ja programades per, diguem-ne, l'equip sortint. El primer Palau va néixer amb el propòsit de possibilitar a joves músics que ja hagin iniciat la vida professional tenir una oportunitat d'accedir a l'escenari del Palau i, si després de les sessions són escollits, podran gaudir d'una gira per altres escenaris. Aquesta sèrie l'organitza la Fundació Orfeó Català Palau de la Música amb el patrocini de Mitsubishi Electric i la col·laboració del Ministeri de Cultura. Després d'una selecció prèvia els solistes es reparteixen en quatre sessions, a més de la que comentem, que tindran lloc els dies 7, 14 i 21. L'endemà d'aquesta darrera sessió es faran públics els premis atorgats i el 26 de novembre es farà un concert de cloenda amb el guanyador de l'any passat, el clarinetista Darío Mariño, amb la JONC Filharmonia, dirigida per Manuel Valdivieso, i el Cuarteto Quiroga. Cadascuna de les sessions, ben combinades pel músic Lluís Millet, acostuma a tenir una programació atractiva, com prova la bona entrada que aquesta sèrie registra.

El recital va començar amb el Concert per a trompa i orquestra núm.1, Hob, VIId:3 de Franz-Josef Haydn, en què el solista va ser Pablo Lago (23), primer premi de JJMM d'Espanya i que entre 2006 i 2008 va actuar amb la European Youth Orchestra. Va acreditar el nivell per ser seleccionat malgrat que hi va aspirar amb una obra a la qual és difícil donar vida si no es té un so brillant i seguretat i impecabilitat en l'execució. La va potenciar la brillant actuació de l'ONCA, que també va tenir una actuació destacada en l'obra següent, el Concert per a flauta i orquestra en re menor de Carl Philipp Emmanuel Bach. La solista va ser Laura Bobi. Formada a l'Esmuc després de diverses ampliacions d'estudis, actualment, becada pel Ministeri de Cultura, forma part del programa Live music now de la Fundació Yehudi Menuhin. Es va anar afermant de mica en mica i va tenir moments expressius notables tot i la vitalitat de la música.

A la segona part el contrabaix Emilio Yepes (25), que acaba d'obtenir una plaça a la Konzerthaus Orchester de Berlín, va interpretar una de les relativament poques obres per al seu instrument: el Concert per a contrabaix i orquestra n.2 de Giovanni Bottesini. Amb un fraseig noble i musical no va assolir, especialment en les notes agudes, l'afinació que aquesta obra requereix. Potser per la dificultat de l'instrument va rebre una gran ovació del públic. El concert es va cloure amb una obra deliciosa, el Concert per a piano, trompeta i cordes, op.35 de Dmitri Xostakòvitx. La intèrpret, la pianista Noelia F. Rodiles (24), va compartir protagonisme amb el trompeta Josep-Lluís López. Ens va fer, impecablement, un Xostakòvitx molt ravelià. Tot plegat, prou positiu per esperar les properes actuacions.

Programa: Obres de Haydn, Carl Ph. E. Bach, Bottesini i Xostakòvitx per Pablo Lago, trompa; Laia Bobi, flauta; Emilio Yepes, contrabaix i Noelia F.Rodiles, piano; amb l'Orquestra Nacional Clàssica d'Andorra dirigida per Marzio Conti. Lloc i dia: Palau de la Música Catalana (Barcelona). 30 de setembre


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
MÚSICA

Joan Manuel Serrat, premi Princesa d’Astúries de les Arts 2024

BARCELONA
RIPOLL

Ramon González i Montse Bastons guanyen els Jocs Florals Comte Guifré

RIPOLL
MÚSICA

El festival de Dixieland torna al carrer

TARRAGONA
GIRONA

Vuit actuacions musicals i teatrals en el Pati Cultural 2024

GIRONA
CrÒNICA

Un Sant Jordi fred, però esplendorós

TEATRE

La Perla 29 incorpora un ‘Zoo de vidre’

BARCELONA
CRÒNICA

Banyoles, lectora i novel·lada

crònica

Diada radiant en el retorn a l’essència

crònica

Una sola música que tothom balla com vol