Economia

les inversions de l'estat

La connexió del Camp amb el corredor, encara en espera

El coordinador del corredor mediterrani apunta que, inicialment, no està previst un ramal per aquesta infraestructura

Es preveu que els trams entre Castellbisbal i Vandellòs estiguin acabats l’any 2020

La possibilitat d’enllaçar l’estació del TAP del Camp de Tarragona de Perafort amb els ramals del futur corredor del mediterrani continua sent això, una opció que, de moment, no apareix marcada en el mapa estratègic d’aquest gran recorregut de passatgers i mercaderies. “De moment no està plantejada aquesta opció, tot i que en el futur poden haver-hi canvis en aquest sentit”, va declarar aquest dijous l’actual coordinador del corredor mediterrani, Juan Barios, que va assistir a la Cambra de Comerç per exposar les darreres novetats pel que fa a aquesta infraestructura.

En concret, durant la seva intervenció a l’ens cameral tarragoní, Barios va assegurar que “no sé exactament perquè aquesta és la ubicació de l’estació i, de moment, no està prevista la connexió directa, la qual cosa no vol dir que no es pugui ampliar en un ramal posterior”, va dir el coordinador del corredor, que també va afegir-hi que “coneixem la importància estratègica de l’estació i per aquest motiu estem estudiant noves opcions que complementin el servei que ofereix actualment”. Amb aquests arguments Barios va respondre a una de les preguntes clau per a la connectivitat d’un territori que està pendent de les obres del corredor per poder teixir una estructura de comunicació estable amb l’exterior.

Per aquest motiu, l’actual gestor d’aquesta infraestructura va explicar l’estat en què es troben els trams del corredor que passen per les comarques de Tarragona i, en concret, va aclarir que el tram entre Castellbisbal i Vila-seca, de 86 quilòmetres d’extensió, ara mateix ha complert un 13% de la seva execució total, que està pressupostada en 368 milions d’euros i amb una posada en servei prevista per a l’any 2020. De la mateixa manera, Barios també va detallar que el tram que unirà Tarragona amb Vandellòs estigui llest, en última instància, el mateix 2020.

Durant la seva intervenció, Barios va voler recordar en tot moment que el corredor mediterrani –l’estructura ferroviària que ha de connectar el port d’Algesires, a l’Estat espanyol, fins a Ucraïna– és “una via de transport tant de passatgers com de mercaderies que retallarà l’emissió de gasos que suposa el transport per carretera”. La data límit de finalització que marca la UE per a tot el recorregut és l’any 2030.

LA XIFRA

2030
És l’any
que la UE posa com a límit per finalitzar tots els trams que comprenen el corredor mediterrani


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
Economia

Els pescadors d’arrossegament de Cambrils dividiran la veda

Cambrils
QUERALBS

FGC alerta que el consistori no ha signat el principi d’acord sobre Vall de Núria

QUERALBS
economia

Nova associació per millorar l’economia i promocionar les Garrigues

Juneda
economia

Catalunya va rebre 1,87 milions de passatgers internacionals per via aèria a l’abril

barcelona
economia

Criteria Caixa es convertirà en el primer accionista de Colonial

barcelona

Girona limitarà els grups de turistes a 25 persones i prohibirà l’ús d’altaveus

GIRONA

L’IRTA converteix les seves explotacions en laboratoris amb nova tecnologia

la tallada d’empordà

Neix una plataforma veïnal que reclama reduir el turisme a la ciutat

GIRONA
SANT PERE PESCADOR

El càmping gironí Las Dunas, premiat als ACSI Awards 2024

GIRONA