Economia

XAVIER ROCAS MARÍ

PRESIDENT DE L'ASSOCIACIÓ COSTA BRAVA HOTELS DE LUXE

“Donem un tracte diferenciat al client”

El principal client dels hotels de luxe és el francès, seguit del català

Ha estat una bona temporada

Ha estat escollit nou president de Costa Brava Hotels de Luxe, l'associació que aplega els principals hotels de cinc i quatre estrelles del litoral gironí. Xavier Rocas assegura que entre els objectius marcats per l'associació hi ha promocionar-se per donar més reconeixement a la marca. Aquest mes de desembre l'associació assisteix a la fira de luxe que es fa a Canes i darrerament ha estat present en presentacions per als mercats rus, francès i anglès que s'han fet a través de l'Agència de Turisme de Catalunya.

En què consisteix l'associació?
Engloba gran part dels hotels de quatre i cinc estrelles de la demarcació. Es va crear el 2012, aleshores amb Climent Guitart com a president, per treballar plegats i diferenciar-nos del turisme de masses. Actualment l'associació agrupa divuit dels hotels més luxosos, que en total tenen unes 1.200 habitacions i donen feina a un miler de persones. D'aquests hotels un és de cinc estrelles Gran Luxe, set són de cinc estrelles, un de quatre superior i nou tenen quatre estrelles. Els hotels se situen en onze poblacions, de l'Alt Empordà, el Baix Empordà, la Selva i el Pla de l'Estany.
Vostè substitueix Cristina Cabañas en el càrrec. Quins objectius s'ha marcat?
Aconseguir donar més reconeixement a la marca. I això ho hem d'aconseguir promocionant-la encara més. Ara aquest desembre assistirem a la fira de luxe de Canes, però també hem fet presentacions als mercats rus, francès i anglès a través de l'Agència de Turisme de Catalunya.
Quin tipus de clients tenen els hotels de luxe?
Quan parlem de luxe, no parlem mai de luxe ostentós, sinó que són hotels que ens diferenciem pel tracte amb el client, hotels familiars i que intenten que el client se senti reconegut i amb un tracte molt personalitzat. En això és en el que hem de competir, perquè de spas, televisors i minibars en té qualsevol hotel.
Es parla que a la demarcació hi ha molt turista repetidor. Als hotels de luxe també?
Sí. Els nostres hotels tenen clients molt fidelitzats i que repeteixen. Hi ha clients que vénen dues o tres vegades l'any.
Quin és el principal client dels seus hotels?
El nostre primer mercat és el francès, però també el català i, segons quins establiments, també el rus, l'americà i l'anglès.
Com veu la temporada?
Crec que ha sigut bona i espero que la vinent sigui millor. Ho ha provocat que estiguem en una zona tranquil·la i que ens nodrim dels problemes d'altres països. A la demarcació, però, cada vegada tenim millors clients.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a

[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

TURISME

Els càmpings de Lleida preveuen una bona temporada sense restriccions per sequera

LLEIDA
Economia

Arrenca el Seafood Expo Global amb bones expectatives

L’Hospitalet de Llobregat
economia

Pimec reforça la presència al Vallès amb nova delegació a Terrassa

Terrassa
CALONGE I SANT ANTONI

El grup francès Capfun compra el càmping Treumal

CALONGE I SANT ANTONI

Freixenet presenta un ERTO per a 615 treballadors per la sequera

Sant sadurní d’anoia

Barcelona dedicarà 4 milions a impulsar la recerca i l’ocupació juvenil

Barcelona
economia

Els accidents laborals mortals han crescut un 50% la última dècada

barcelona
economia

Els operadors es troben per buscar experiències úniques a la Costa Brava

PERALADA
economia

Tots els productes del mar, a partir de demà al Seafood

Barcelona